דריכות לקראת החגים: המשטרה העלתה כוננות לרמה הגבוהה ביותר

אלפי שוטרים יתפרסו ברחבי הארץ, כאשר הכוחות יתוגברו בירושלים וברחבי יהודה ושומרון. גם צה"ל מתגבר את הכוחות, בעיקר בגזרת צפון השומרון וליד שכם וג'נין - והחל מיום ראשון יוטל סגר בשטחים

זמן צפייה: 01:20

כוננות שיא הבוקר (שישי) בישראל לקראת ראש השנה. המשטרה העלתה כוננות לרמה הגבוהה ביותר, וצה"ל מתגבר כוחות, בעיקר בגזרת צפון השומרון וליד שכם וג'נין. ביום ראשון יוטל סגר בשטחים למשך שלושה ימים.

הכוננות תהיה בשיאה עד צאת החגים, כאשר מערכת הביטחון נכנסת לדריכות מאוד גבוהה לאור רצף הפיגועים בתקופה האחרונה. אלפי שוטרים יתפרסו ברחבי הארץ, וחיילים רבים לא יצאו לביתם בחג ויישארו בכוננות.

47 פיגועים סוכלו על ידי משטרת מחוז ירושלים מתחילת השנה, וגם בבירה הכוחות יתוגברו לקראת חגי תשרי.  מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, סקר בתחילת השבוע את הכוננות של משטרת ירושלים, ואמר שיש התראות רבות יותר מהשנים הקודמות. הוא ניסה להרגיע, וציין כי במשטרה מתכוונים לפרוס הרבה מאוד כוחות של שוטרים גם באזור כיכר ציון וגם באזורי בילוי נוספים בירושלים.

לאחרונה זיהו במשטרה ירושלים הרבה מאוד אירועים של קטטות בין יהודים לערבים, גם בכיכר ציון וגם באזורים נוספים במרכז העיר, ובמשטרה מתכוונים לתגבר את אזור מרכז העיר כדי לתת את הדעת לאירועים הללו.

שוטרים שומרים על הסדר בירושלים בחגי תשרי
שוטרים שומרים על הסדר בירושלים בחגי תשרי | צילום: דוברות המשטרה

במשטרה נערכים לעשרות אלפי מבקרים הצפויים להגיע לבירה בתקופת החגים, ובפרט להגעתם של מתפללים ומבקרים לכותל המערבי, לעיר העתיקה ולמקומות הקדושים. מפקד המחוז אמר בהערכת המצב המשטרתית: "המטרה של מחוז ירושלים היא לקיים את כל החגים ולאפשר לכל הדתות לקיים את מנהגיהן תך כדי שמירה על ביטחון הנפש, הרכוש, הסדר הציבורי".

תורג'מן התייחס גם לעליית יהודים להר הבית בתקופת החגים: "הנוהג הקבוע שקורה בהר מזה שנים יישמר. לא ישונו מועדי הביקור מי שיפר את הכללים יורחק מההר". בהודעת המשטרה נמסר כי מעצרים של מפגעים פוטנציאליים יתממשו עד לחגים, בהתאם להערכת מצב שתתבצע בסמוך להם.

רה''מ יאיר לפיד ועבדאללה מלך ירדן בניו יורק
רה''מ יאיר לפיד ועבדאללה מלך ירדן בניו יורק | צילום: אבי אוחיון / לע''מ

בשבועות האחרונים התקיימו דיונים בצמרת המדינית בשאלת העלייה להר הבית בחגים, וההכרעה היא שאין שינוי ולא מתכוונים לצמצם את מספר היהודים העולים. במהלך פגישתו של ראש הממשלה יאיר לפיד עם עבדאללה מלך ירדן השבוע בעצרת האו"ם בניו יורק הוא עדכן אותו כי במהלך תקופת החגים תהיה עלייה במספר היהודים שיעלו להר הבית, כך מסר לחדשות 13 בכיר ישראלי שעודכן בפרטי הפגישה.

לפיד הבהיר למלך שההחלטה הישראלית בנושא לא צפויה להשתנות חרף המצב הביטחוני, והוסיף כי הוא מצפה שהירדנים יגבו את ההתנהלות ולא יאפשרו את ההסתה נגד ישראל בסוגיה הזאת.