הברחות, פיגועים וחטיפות: שני תושבי הצפון יואשמו בסיוע לחיזבאללה בהוראת איראן

השניים, בן 55 מהכפר ירכא ובן 33 מג'דידה, הורשעו בעבר בהברחת סמים והיו בקשר עם איש קשר של חיזבאללה, שביקש מהם לבצע חטיפה ופיגוע בתמורה לסכומים גבוהים של כסף

זמן צפייה: 02:24

שני אזרחים ישראלים תושבי הצפון נעצרו בחודש שעבר בחשד לסיוע לחיזבאללה בהוראת איראן וכתב אישום הוגש נגדם הבוקר (ראשון). השניים, סולטאן עטאללה בן ה-55, דרוזי מהכפר ירכא, וראמי שאמי בן ה-33, מוסלמי מג'דידה, נאשמים כי היו בקשר עם איש קשר לבנוני שפעל בשליחות האיראניים.

השניים הורשעו בעבר בהברחת סמים וכך הגיעו לקשר עם חסין שית, מבריח לבנוני הקשור לחזבאללה שבעבר אף ישב בכלא הישראלי. השניים נפגשו עם חסין שית ומבריח נוסף, אכרם שית, בטורכיה בנובמבר האחרון ושית ביקש מהם לסייע בהברחת נשקים לישראל במטרה להטמין אותם בנקודות מסתור בשטח, משם ייקחו אותם פעילים אחרים של חיזבאללה.

Whatsapp Image 2022 03 19 At 2
מבנה מערך הההפעלה | צילום: דובר צה''ל

בנוסף, שית ביקש מהשניים לבדוק אפשרות של ביצוע פיגועים בישראל באופן עצמאי. עטאללה הבין שחסין שית איש חיזבאללה, והוא אף פירט את הסיבה לבקשות: איראן רוצה להחזיר את השליטה שלה באזור ולהתנקם בישראל בעזרת העברת נשק ל"תאים רדומים" של הארגון בישראל כדי לחמש אותם ל"שעת צורך" - במטרה לפגוע באנשים בכירים, קציני צבא ופוליטיקאים.

Whatsapp Image 2022 03 19 At 2
הברחות בצפון הארץ | צילום: דובר צה''ל

איש הקשר ביקש מהם לבצע פיגוע חטיפה ולעטאללה הובטח סכום כספי גבוה בתמורה לכך או בתמורה לסיוע. עוד ביקש חסין מעטאללה לסייע באיתור מקומות רגישים בתוך ישראל בכדי לירות טילים עליהם בזמן מלחמה.

מהחקירות עלה כי ראמי שאמי קיבל בקשות דומות ופעל למימוש הברחת סמים ואמצעי לחימה לתוך הארץ. במסגרת החקירה הוסגר תת מקלע מסוג MP5.

Whatsapp Image 2022 03 20 At 0
הנשק שהוסגר במסגרת החקירה | צילום: תקשורת שב''כ

גורם בכיר בשב"כ מסר כי "פרשיה זו ממחישה את המאמצים של גורמי טרור איראניים ואחרים לנצל את אזרחי ישראל הערבים והדרוזים. אנחנו קוראים לאזרחים המקבלים פניות מגורמי טרור לדווח על כך לרשויות ולהימנע ממצב בו יימצאו עצמם מעורבים בפעילות ביטחונית חמורה".