הרמטכ"ל: "אירועי הפורענות החמורים בחווארה יתוחקרו לעומק"

רא"ל הרצי הלוי אמר בסיור בחטיבת הבקעה והעמקים כי אלימות המתנחלים כלפי תושבי הכפר יתוחקר: "צה"ל הוא האחראי על הביטחון ביהודה ושומרון". בינתיים, נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים בחווארה ובצפון ים המלח

הרמטכ"ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בחווארה
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ערך היום (שלישי) תחקיר ראשוני בעקבות הפיגועים וההתפרעויות שאירעו בימים האחרונים בשטחי יהודה ושומרון. בעת סיורו בחטיבת הבקעה והעמקים של צה"ל, הרמטכ"ל הלוי הבהיר כי כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים בחווארה ובבקעה.

לדבריו, "הפיגועים והאירועים האחרונים גבו מאתנו מחיר כבד, ואנו מתחקרים ולומדים אותם. נסכל טרור מכל סוג, ונמשיך לפעול בכלל האמצעים המבצעיים והמודיעיניים על מנת ללכוד את המחבלים". בהמשך, הלוי גינה את אלימות קומץ המתנחלים נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון והוסיף: "צה"ל הוא האחראי על הביטחון ביהודה ושומרון. גם אירועי הפורענות החמורים בחווארה לאחר הפיגוע הקשה, יתוחקרו לעומקם".

זירת הפיגוע בצומת בית הערבה. אתמול | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

יגל יעקב יניב והלל מנחם יניב על רקע זירת פיגוע הירי בחווארה
יגל יעקב יניב והלל מנחם יניב על רקע זירת פיגוע הירי בחווארה | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

מאוחר יותר היום, עימות נוסף נרשם בין חיילי צה"ל וקבוצת מתנחלים באזור הכפר הפלסטיני אל-מועייר, זאת לאחר שהמתנחלים ידו אבנים על רכבים פלסטינים. ארבעה חשודים נעצרו. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אזרחים ישראלים יידו אבנים לעבר רכב פלסטיני סמוך לכפר אל-מועייר, אין נפגעים. בהמשך, מפר אזרחים ישראלים ריססו גז פלפל על שוטר. בתגובה, כוחות צה"ל ששהו במרחב השתמשו באמצעי אלפ"ה (אמצעים לפיזור הפגנות - חדשות 13) לפיזור האזרחים הישראלים וירו מספר יריות באוויר".

אמש, כאמור, כמה מתנחלים צעירים שנסעו ברכב בצומת הסמוכה לחווארה יידו אבנים לעבר קצין מסיירת גולני, האיצו לעברו וניסו לדרוס אותו. הקצין ירה לעבר גלגלי המכונית של המתנחלים - והם נמלטו מהמקום. לא היו נפגעים באירוע. האירועים הללו מגיעים אחרי פיגוע נוסף שבו נרצח אילן גנלס, צעיר בן 27, אזרח אמריקני, מירי של מחבלים בצומת בית הערבה שבכביש 90, ואחרי שביום ראשון נרצחו האחים יגל והלל יניב, תושבי הר ברכה, בפיגוע ירי בחווארה.