"אני יודע על התאונה - שמור על עצמך": פרטים חדשים על התרסקות המסוק

ממצאי החקירה הראשונית של התאונה מול מפרץ חיפה עולה כי התקלה במנוע הביאה לניסיון נחיתת אונס שבסופו כלי הטיס התרסק. אחד מהנפגעים דיווח על המקרה למפקד הטייסת - וניסה להציל את חבריו

זמן צפייה: 08:39

פרטים חדשים נחשפו היום (שלישי) מהתרסקות מסוק חיל האוויר אמש מול חופי חיפה. ראש להק אוויר בחיל האוויר, תא"ל אמיר לזר, אמר בשיחה עם הכתבים הצבאיים כי הצוות חווה תקלה חמורה במנוע השמאלי, והביא את המסוק לנחיתם חירום על הים.

לפי לזר, ייתכן שהצוות חווה הפסקת חשמל, ולכן אין הודעה שלהם על התקלה. המכונאי המוטס, קצין חיל הים שנפצע באורח בינוני, חילץ עצמו מהמסוק אחרי הפגיעה במים, וניסה לחלץ את חבריו. הקצין גם יצר קשר בטלפון הנייד שלו עם מפקד הטייסת, שאמר לו: "אני יודע על התאונה, תשמור על עצמך".

מסוק ''עטלף'' על ספינת חיל הים
מסוק ''עטלף'' על ספינת חיל הים

הצוות ביצע נחית ציוף - נחיתה על הים עם מצופים, והודות לכך הצליח הקצין להישאר מעל המים, עד שהגיעה סירת המשטרה שחילצה אותו לחוף. בחיל האוויר מתמקדים כעת בניתוח טכני של מהות התקלה, ובניסיון להבין מה גרם למות הטייסים, שהיו חגורים בחגורת בטיחות ולא ידוע מה גרם למותם.

במערכות חיל האוויר ראו בבקרה את הנמכת המסוק, ונשלח מטוס צופית לחפש אחריו. על פי ההערכות, המסוק ביצע פעולות אחזקה בזמן, ולא מוכרות בו בעיות. המסוק עצמו חולץ מהים והועבר לבסיס תל נוף, ומפקד חיל האוויר הנחה לחזור מחר לאימונים, מלבד צוות העטלף.

סגן-אלוף ארז שחייני (ימין) ורב-סרן חן פוגל (שמאל) - שני הטייסם שנהרגו באסון ההתרסקות מול חופי חיפה
סגן-אלוף ארז שחייני (ימין) ורב-סרן חן פוגל (שמאל) - שני הטייסם שנהרגו באסון ההתרסקות מול חופי חיפה | צילום: באדיבות המשפחות

בהתרסקות המסוק נספו סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל. שחייני היה סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, ופוגל היה טייס מסוקים בטייסת "מגיני המערב". המסוק בו הם טסו התרסק במרחק של קילומטר מחופי חיפה, לאחר שהמריא שעה אחת קודם לכן מרמת דוד.