שני טייסים נהרגו בהתרסקות מסוק צבאי בחיפה

מסוק חיל האוויר מסוג "עטלף" התרסק בים מול חופי חיפה במהלך טיסת אימון. אחד מאנשי הצוות, מכונאי מוטס של חיל האוויר, חולץ במצב בינוני כשהוא סובל משברים בגפיו. לאחר מאמצים חולצו שני הטייסים, אך נאלצו לקבוע את מותם

זמן צפייה: 00:21

מסוק צבאי מסוג "עטלף" התרסק אמש (שני) מול חופי חיפה - ובו שלושה אנשי צוות. שני הטייסים, קציני צה"ל, נהרגו. איש הצוות השלישי, קצין שעובד כמכונאי מוטס, חולץ ופונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל משברים בגפיו.

לאחר מאמצים חולצו שניים מאנשי הצוות, אך נאלצו לקבוע את מותם. המסוק היה בטיסת אימון בין אכזיב לחיפה והיה בדרכו לנחיתה בבסיס חיל האוויר ברמת דוד. מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין קרקע את טייסת העטלף ומינה ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2201032255' autoplay='0' credit='' desc='פינוי איש הצוות לרמב"ם' poster='' kid='1_s9skzk9b' duration='43']

מדובר במסוק סיור צה"לי המשמש לפעולות משותפות עם חיל הים והוא מוצב לרוב על ספינות החיל. כשהתקרב המסוק לחופי ישראל, במרחק קילומטר וחצי לערך. המסוק נצפה מהחוף כאשר נדמתה בערה, והוא פגע במים בעוצמה והתרסק. אזרחים שהיו על החוף ראו את ההתרסקות ודיווחו למשטרה. יחידת השיטור הימי הגיעה למקום וחילצה את המכונאי המוסק שישב בחלק האחורי של המסוק.

ראש להק אוויר בחיל האוויר תת אלוף אמיר לזר אמר לכתבים הצבאיים: "לקראת הגעה לקו החוף בשעה 9 התרסק המסוק כקילומטר מחופי חיפה. לא דיווח דיווח חירום. מדובר בשני טייסים מנוסים מאוד, קצין בדרגת סגן אלוף וקצין בדרגת סרן".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2201032248' autoplay='0' credit='' desc='מאמצי החילוץ מול חיפה' poster='' kid='1_ogm8fjwl' duration='14']

חלקי המסוק שהתרסק מול חופי חיפה
חלקי המסוק שהתרסק מול חופי חיפה

Eusjyh
מסוק ''עטלף'' על ספינת חיל הים

תת אלוף לזר הוסיף כי "הטייסים הוצאו בידי 669 ומותם נקבע ברמב"ם. אנחנו מטפלים במשפחות ובמבצע חילוץ המסוק. מערך העטלף מקורקע. המסוקים ותיקים אבל אמינים מאוד. גם באימונים וגם בפעילות מבצעית".

שר הביטחון בני גנץ, שנמצא בכנסת, שוחח עם הרמטכ"ל אביב כוכבי והתעדכן בפרטי האירוע.

דובר צה"ל' תת אלוף רן כוכב, תקף את הפרסום של חבר הכנסת דודי אמסלם שהודיע על מותם של ההרוגים עוד לפני פרסום ההודעה הרשמית: "פרסום ההודעות לפני שעודכנו רשמית משפחות הנפגעים, וזאת חרף הבקשות המפורשות שלא לפרסם את הפרטים, הוא הפרה בוטה של נוהל המכובד מזה עשרות שנים ובבסיסו הדאגה למשפחות הנפגעים בשעתן הקשה".