פעילי חיזבאללה חמושים סיירו סמוך לגבול עם ישראל | תיעוד

הפעילים החמושים תועדו כשהם מסיירים סמוך לגבול עם ישראל, באזור המושב דובב שבגליל העליון. אתמול נשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאום והתייחס לביטול עילת הסבירות: ""זה היום השחור ביותר בהיסטוריה של ישראל והיא בדרך לקריסה"

זמן צפייה: 00:53

בתיעוד שפורסם היום (שלישי) נראים פעילים חמושים של ארגון הטרור חיזבאללה כשהם מסיירים סמוך לגבול עם ישראל, באזור המושב דובב שבגליל העליון.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך פעילות שגרתית בשבוע שעבר, כוח צה"ל תיעד פעילי חיזבאללה שנעו בשטח לבנון בסמוך לגדר הגבול. הפעילים לא חצו את הקו כחול והיו במעקב מלא על ידי כוחותינו, במידה והיו חוצים הכוח היה פועל בהתאם. לא נשקפה סכנה לכוחותינו ולתושבי הצפון. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול במרחב הגבול לשמירת בטחון תושבי הצפון".

אתמול, שעות ספורות אחרי שהחוק לביטול עילת הסבירות עבר בכנסת, אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום שנשא מהבונקר שבו הוא שוהה בביירות: "הציבור בישראל, שהאמין שהצבא שלו לא מנוצח, התחיל פחות ופחות עם הזמן להאמין בכך עד היום". הוא הוסיף: "זה היום השחור ביותר בהיסטוריה של ישראל והיא בדרך לקריסה".

חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה
חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה | צילום: רויטרס

סיור החמושים בסמוך לגדר היום מגיע על רקע מספר פרובוקציות שביצע ארגון חיזבאללה לאחרונה. בשבוע שעבר, רשת הטלווזיה הלבנונית "אל-מנאר", השייכת לחיזבאללה, פרסמה תיעוד של ביקור הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד הצפון אמיר גורדין שלשום בגבול הצפון. התיעוד, בו נראה בבירור הרמטכ"ל עם האלוף גורדין וקצינים נוספים, צולם מהכפר חולא שבדרום לבנון.

כזכור, בחודש שעבר הקימו פעילי חיזבאללה שני אוהלים בשטח הריבוני של ישראל, בהר דב שעל גבול לבנון. לבסוף אחד מהאוהלים הוחזר בחזרה ללבנון, אך האוהל שני נותר במקומו וחמושים עדיין שוהים בו. בתקרית נוספת לפני כשבועיים, 18 חשודים התקרבו לקו גבול לבנון באזור הר דב, ביניהם עיתונאים לבנונים וחבר פרלמנט אחד. הם סירבו להתפנות מהמרחב ולוחמי צה"ל הרחיקו אותם לשטח לבנון, על ידי ביצוע ירי הרחקה ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

כוחות צה''ל בגבול הצפון
כוחות צה''ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

בביקור שערך מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בגבול הצפוני לפני שבועיים, הוא קבע כי המצב מול חיזבאללה: "מטריד ביותר". במסגרת ביקורת הפתע הגיעו יחד עם אנגלמן בכירים נוספים במשרד המבקר, אשר התחלקו לארבעה צוותים וקיימו את הביקורת בהתראה של יום אחד. במהלך הביקורת נפגשו עם הקצונה הבכירה וגם עם הלוחמים לשיחה שלא כללה מפקדים, והקשיבו לביקורות על הגזרה במגוון נושאים - מתשתיות ועד לכשירות ומוכנות.

בסיום ביקורו המבקר אנגלמן אמר: "חיזבאללה הקים עמדות קדמיות תוך הפרה של החלטה 1701, ועלינו לוודא מוכנות צה"ל לכל תרחיש. לפיכך אנחנו במשרד מבקר המדינה נדרשים לבדוק האם הדרג הטקטי בצבא נמצא במוכנות הנדרשת והאם הלוחמים מקבלים את האמצעים והתנאים הנדרשים הראויים למילוי משמותיהם אני מבקש להודות ללוחמים ולקצינים שעושים לילות כימים בהגנה על גבול הצפון בתנאים לא פשוטים, וכן על פתיחת הדלתות והאירוח על אף ההתראה של יממה בלבד שניתנה לפני הביקורת. את הממצאים נפרסם בדוח שיוגש בחודשים הקרובים".

Hlvnuo
תרגיל ''אגרוף המחץ'' | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, חטיבה 7 בחיל השריון ביצעה החודש תרגיל נרחב בשם "אגרוף המחץ", המדמה מצב של מלחמה בדרום לבנון, על רקע המתיחות הגוברת. 17 שנים לאחר מלחמת לבנון השנייה, יצאו לוחמי השריון, בפיקודו של מפקד החטיבה אלוף-משנה יפתח נורקין, לוואדי ערה - ששימש כשטח המדמה את אזור הקרבות. בתרגיל השתתף, באופן חריג, גדוד אמריקני, שהגיע לישראל לאחר שהוצב באחת ממדינות המפרץ הפרסי.