עוד לילה של התפרעויות בחווארה: 4 פלסטינים נפצעו, צה"ל יתחקר

במערכת הביטחון בודקים תיעוד של מתנחל שתוקף עם פטיש מכונית שבה יושב פלסטיני בעיירה שמדרום לשכם, ואת הסרטון בו נראים חיילים רוקדים על המתנחלים. אין עצורים. מדובר צה"ל נמסר: "התנהלות הלוחמים אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מלוחמים בפעילות מבצעית"

זמן צפייה: 04:35

במערכת הביטחון בודקים הבוקר (שלישי) תיעוד של מתנחל שתוקף עם פטיש מכונית שבה יושב פלסטיני בעיירה חווארה שמדרום לשכם, ואת הסרטון בו נראים חיילים רוקדים על המתנחלים. האירוע החל כאשר מתנחלים נכנסו אמש לעיירה, ותועדו תוקפים תושבים מקומיים, כאשר הפלסטינים מדווחים על ארבעה פצועים.

המתנחלים תועדו כשהם זורקים אבנים לעבר חנויות ורכבים פלסטיניים, וכן לעבר העוברים והשבים ברחוב. אין עצורים. מדובר צה"ל נמסר בנוגע לסרטון בו החיילים תועדו רוקדים עם המתנחלים: "האירוע שתועד בסרטון נמשך מספר דקות. נסיבות האירוע בבירור. התנהלות הלוחמים אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מלוחמים בפעילות מבצעית".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב הבוקר לאירועים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עוד לילה של אלימות עבריינית של טרוריסטים יהודים בחווארה. האנשים האלה לא מייצגים אותנו, הם לא חלק מאיתנו. המיליציות של סמוטריץ' ובן גביר הן האנרכיסטים האמיתיים. חייבים לעצור אותם ולהעמיד אותם לדין".

גם יו"ר מפלגת העבודה הגיבה: "חבורת מתנחלים חוליגנים הולכת בעיצומו של חג הפורים לרקוד על הדם ולתקוף עוברי אורח תמימים בכפר חווארה. לא עוצרים באדום. אלה לא עשבים שוטים, זה לא "נוער שוליים" - זו שדרה מרכזית שמקבלת רוח גבית מחברים מרכזיים בממשלה הנוכחית. גם אלה וגם אלה הורסים את ישראל. צריך להלחם בהם בכל הכח".

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בחווארה
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בחווארה בשבוע שעבר | צילום: דובר צה''ל

תנועת "עומדים ביחד", שהובילה את מחאת הסולידריות בחווארה, הגיבה על האירועים: "אחרי שסמוטריץ׳ קרא למחוק את חווארה, המתנחלים הבינו את המסר והמשיכו את הפוגרומים באין מפריע. לרבים כבר ברור: שליטה צבאית על מיליוני אנשים מביאה רק אלימות. הפלסטינים סובלים מכך, אבל גם הישראלים, ולשני העמים מגיעה מציאות אחרת, של שלום ושל ביטחון".

ההתפרעויות בחווארה
ההתפרעויות בחווארה בשבוע שעבר | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר נעצרו שישה מתנחלים - ארבעה בגירים ושני קטינים מיצהר ומגבעת רונן - בחשד למעורבות בהפרות סדר, הצתות, תקיפה וגרימת נזק בחווארה במהלך הפרעות בעיירה.

בפרעות בחווארה, שהתרחשו אחרי הפיגוע שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב מהר ברכה, נכנסו מאות מתנחלים לעיירה כשהם רעולי פנים, והחלו להתפרע במקום. יותר מ-100 כלי רכב הוצתו ועשרות בתים נשרפו כליל. אדם אחד נהרג ואחר נפצע קשה מיידוי אבנים.

הרמטכ"ל הרצי הלוי גינה אז את התפרעויות המתנחלים ואמר: "צה"ל הוא האחראי על הביטחון ביהודה ושומרון. גם אירועי הפורענות החמורים בחווארה לאחר הפיגוע הקשה, יתוחקרו לעומקם".