הפיגוע בחווארה: לא נשקפת סכנה לחיי הפצועים, המצוד אחר המחבל נמשך

בית החולים בילינסון עדכן כי מצבם של שני החיילים שנפצעו אתמול מירי מוגדר בינוני ולא נשקפת סכנה לחייהם, שר הביטחון גלנט צפוי לבקר אותם בהמשך היום. במהלך הלילה דיווחו הפלסטינים כי מתנחלים השליכו בקבוקי תבערה לעבר בית בעיירה סינג'יל בתגובה לפיגוע

זמן צפייה: 02:44

בית החולים בילינסון עדכן הבוקר (ראשון) כי מצבם של שני החיילים שנפצעו אמש בפיגוע הירי בחווארה מוגדר בינוני - ולא נשקפת סכנה לחייהם. במקביל, צה"ל ממשיך במצוד אחר המחבל, או מחבלים, שביצעו את הירי מרכב חולף לעבר קבוצת החיילים מחטיבת כפיר שנפגעו. השניים הם אורי חג'בי ואילון צובל, שניהם בני ישיבות הסדר שאמורים להשתחרר בעוד ארבעה חודשים בלבד.

גלית, אמו של אורי סיפרה לחדשות 13: "אורי במצב לא קל, מקווים שיתחזק לאט לאט ויבריא. הוא כרגע לא מעוניין לדבר ואנחנו מכבדים את ההחלטה שלו. מקווים שיתחזק ובע"ה יבריא". שני החיילים הגיעו אתמול לבית החולים בילינסון בפתח תקווה בשעות הערב כשמצבם הוגדר קשה ובינוני. הם קיבלו טיפול במחלקה לטיפול נמרץ במערך ניתוחי חזה ולב, לאחר שנפגעו בפלג גופם העליון.

כעת מצבם מוגדר, כאמור, בינוני. שר הביטחון יואב גלנט הגיע לבית החולים מוקדם יותר וביקר את הפצועים. הוא לא שוחח עםפ התקשורת ולא התייחס להצהרתו אתמול.

Whatsapp Image 2023 03 26 At 1
כוחות צה''ל בחווארה לאחר הפיגוע | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

שר הביטחון נפגש עם פצועי פיגוע הירי בחווארה
שר הביטחון נפגש עם פצועי פיגוע הירי בחווארה | צילום: צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

הפלסטינים דיווחו הלילה כי מתנחלים השליכו בקבוקי תבערה ושרפו בית פלסטיני בעיירה סינג'יל שבשומרון כתגובה לפיגוע. לא נעצרו חשודים במעשה. במהלך הבוקר בוצע ירי לעבר שכונת קדם ביישוב אבני חפץ שבשומרון. לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק, אישה אחת נפגעת חרדה במקום.

Whatsapp Image 2023 03 26 At 1
כוחות צה''ל בחווארה לאחר הפיגוע | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

שר הביטחון נפגש עם פצועי פיגוע הירי בחווארה
שר הביטחון נפגש עם פצועי פיגוע הירי בחווארה | צילום: צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

הפיגוע אירע אתמול בערב כאשר ירי בוצע מרכב חולף לכיוונם של שני לוחמים מחטיבת כפיר בשנות ה-20 לחייהם בחווארה. לאחר הפיגוע נחסם צומת תפוח לתנועה וצה"ל החל בחיפוש אחר המחבל שביצע את הירי. מדובר בפיגוע השלישי בכפר, לאחר הפיגוע בו נרצחו יגל והלל יניב והפיגוע בשבוע שעבר בו נפצע דיוויד שטרן.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב לאחר הפיגוע: "זה מתחיל להרגיש כמו הפקרות. שלושה פיגועי ירי באותו הטווח. הכתובת מדממת מהקיר. אני דורש מראש הממשלה לפרסו מחסומים באזור שכם וחווארה ולצאת למבצע צבאי".