נסראללה: עסקה - רק עם הפסקת המלחמה. זה מה שחמאס רוצה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם לרגל לרגל רמדאן. הוא שיגר מסר לראש הממשלה, ואמר כי "נתניהו אומר ש'אם לא נלך לרפיח, אז נפסיד במלחמה'. אז אני אומר לו, גם אם תלך לרפיח – הפסדת במלחמה כי לאחר חמישה חודשים לא הצלחת להציג תמונת ניצחון". במקביל לנאום, דיווחים בדרום לבנון על תקיפות ישראליות

זמן צפייה: 00:39

ברקע ההסלמה בגזרה הצפונית, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (רביעי) נאום לרגל רמדאן - ואמר כי "כל עסקה צריכה לכלול את הפסקת המלחמה. זה מה שחמאס רוצה". עוד אמר: "האחריות שלנו היא להתעמת עם הישות הציונית ולכך יש השלכות בהיבטים הכלכליים, בהרס הבתים, הרוגים ופליטים, הבתים שלנו נהרסים, ישנם שהידים וישנם פליטים. דרושה סבלנות. נכנסנו למערכה כדי לתמוך בעזה".

נסראללה שיגר מסר לראש הממשלה, ואמר כי "נתניהו אומר ש'אם לא נלך לרפיח, אז נפסיד במלחמה'. אז אני אומר לו, גם אם תלך לרפיח – הפסדת במלחמה כי לאחר חמישה חודשים לא הצלחת להציג תמונת ניצחון". הוא הוסיף: "על ארה"ב להבין שהצנחת הסיוע לא עוזרת". במקביל לנאום, דיווחים בדרום לבנון על תקיפות ישראליות.

"למרות שישראל הציבה כמטרה את חיסול חמאס", המשיך נסראללה, "חמאס עדיין מנהל משא ומתן מול המתווכות. זה אומר שההתנגדות נמצאת במצב של ניצחון והיא מנהלת מגעים לא מעמדת חולשה. הפלסטינים כולם רוצים הפסקה של התוקפנות - ולא הפוגה זמנית. זו מטרה הגיונית ומוסרית".

חילופי אש בגבול הצפון
חילופי אש בגבול הצפון | צילום: איל מרגולין, פלאש 90

נאום נסראללה הערב מגיע לאחר יומיים מתוחים במיוחד בצפון. אתמול נרשמה עליית מדרגה בחילופי האש בצפון, כאשר יותר מ-100 רקטות שוגרו לעבר הגולן - המטח הכבד ביותר מ-7 באוקטובר. צה"ל הגיב בתקיפה חריגה בעומק לבנון ובתקיפות של תשתיות צבא סוריה שמהן פעלה חיזבאללה. ארגון הטרור השיעי איים ב"תגובה חזקה" בשל התקיפות באזור בעלבכ.

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי כחלק מההכנות לאפשרות של מלחמה בצפון, הרמטכ"ל הטיל על תא"ל במיל' צ'יקו תמיר, שגיבש את תוכנית הכניסה לעזה, את האחריות להכין כמה תוכניות אפשריות לפעולה קרקעית בלבנון בהיקפים שונים - תוך הפקת לקחים מהלחימה ברצועה.

תא"ל במיל' תמיר הכין את תוכניות הכניסה הקרקעית לעזה במלחמה זו, ולו יש ניסיון רב בגזרה הצפונית, כשבתפקידו האחרון היה סגן מפקד הגיס הצפוני. מפקד חטיבת גולני לשעבר יתכנן מספר תוכניות כניסה בהיקפים שונים, ביניהם כניסה מוגבלת, שמטרתה לדחוק את חיזבאללה שמונה עד עשרה קילומטרים מהגבול. התכנון ייעשה תוך יישום הלקחים המבצעיים מהלחימה ברצועת עזה.

באמצע החודש שעבר, לאחר שצרפת הגישה מתווה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה, נסראללה נשא נאום בו הודיע: "האש בדרום לבנון תימשך עד להפסקת המלחמה בעזה".