נסראללה: "ההתנגדות בעזה הצליחה להכשיל את מטרת האויב"

מזכ"ל חיזבאללה נאם בביירות ואמר כי "האויב מבין היטב שכל פעולת חיסול בעזה לא תעבור מבלי תגובה ובלי מערכה נרחבת". את דבריו הוא סיים באיום: "אנחנו מגישים עזרה מסויימת לפלגים הפלסטיניים, ואם תוטל האחריות עלינו ונצטרך לבצע צעד או צעדים - לא נהסס לעשות זאת"

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה
חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה | צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (שישי) בביירות בירת לבנון במסגרת טקס לציון יום השנה השביעי למותו של בכיר האירגון מוסטפא בדר א-דין, ואמר: "עד כה נוכל להגיד שההתנגדות בעזה הצליחה להכשיל את מטרת האויב לשקם את ההרתעה. נכון שהאויב הרג מפקדים, ילדים ונשים - אבל התקיפות פגעו בעוטף עזה, באשקלון, במרכז, בת"א ובירושלים. האויב מבין היטב שכל פעולת חיסול בעזה לא תעבור מבלי תגובה ובלי מערכה נרחבת כמו שקורה כעת".

"אני מברך וגם שולח תנחומים לעם הפלסטיני", אמר נסראללה בפתח דבריו, "גם להתנגדות הפלסטינית ובמיוחד לאחים שלי בג'יהאד האיסלאמי, כולל המפקדים והלוחמים באירגון על כך שאיבדו את בני משפחותיהם. כולם יודעים שמי שהחל בתוקפנות הפעם הוא נתניהו, עם חיסול המפקדים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ועוד שבעה נשים וילדים. מה שמצער הוא השתיקה העולמית לכך, במיוחד מצד ארה"ב".

"הסיבות שדחפו את נתניהו למבצע הן ברורות", אמר נסראללה והסביר: "החזרת ההרתעה לאור הטענות בישראל כי אין הרתעה. עוד סיבה של נתניהו היא בריחה מהפילוג הפנימי ומההפגנות במדינה. הסיבה השלישית היא תיקון המשבר בתוך הקואליציה שלו, כולל עם בן גביר. הסיבה הרביעית היא. שיפור מצבו הפוליטי מפני שהסקרים מראים שהליכוד נמצא בירידה".

Whatsapp Image 2023 05 12 At 1
הפצצות חיל האוויר ברצועת עזה

"הכוונה של נתניהו הייתה לעשות הפרדה בין הג'יהאד האיסלאמי לבין שאר הפלגים הפלסטינים ולפורר את הנהגת הג'יהאד האיסלאמי האחראית על היכולת הרקטית", הוסיף נסראללה, "נתניהו רצה באמצעות מבצע זה גם להעביר מסר לחיזבאללה. הנהגת הג'יהאד האיסלאמי נהגה בחוכמה בכך שלא ישר שיגרו רקטות וחיכתה עד שתהיה עמדה מדינית וצבאית מאוחדת בעזה לגבי העימות מול ישראל".

עוד הוא אמר: "העמדה המאוחדת הזו שיבשה את העניין של הפרדת הג'יהאד האיסלאמי. לפלגים הפלסטינים יש יכולת לשקם את התשתית ההנהגתית שלה שנפגעה - כך גם היה במהלך ההיסטוריה. המערכה הזו היא לא מערכה של נקמה, אלא על השאר שנשארו".

נסראללה התייחס גם לדבריו של ראש הממשלה נתניהו ביחס למבצע: "ישראל לא השיגה שום דבר ממטרותיה, ואתמול באחד הערוצים הראו דברים שאמר נתניהו בסבבים הקודמים על כך שחיסל את מפקדי הפלגים בעזה ושהם שינו המשוואות - הוא כרגיל משקר".

נסראללה סיכם את דבריו לגבי המבצע באיום: "מערכה זו משפיעה על כל האיזור ואנחנו נמצאים בקשר עם מפקדי הפלגים הפלסטינים. אנחנו מגישים עזרה מסויימת, ואני מוסיף - אם תוטל האחריות עלינו ונצטרך לבצע צעד או צעדים, אז לא נהסס לעשות זאת".