נסראללה: "יש לנו הזדמנות היסטורית לשחרר אדמות לבנוניות"

בנאום נוסף מהבונקר, מזכ"ל חיזבאללה התרברב בהתקפות שמבצע ארגונו על צפון הארץ ואמר כי ישראל נמנעת מלהגיב כדי "לא לפגוע במורל אזרחיה", ומכיוון שממשלתה "לא רוצה לצאת למלחמה". בפנייה לתושבי הצפון הוסיף: "אל תדרשו מלחמה נגד לבנון". על חיסול אל-עארורי בביירות: "תהיה תגובה"

זמן צפייה: 02:48

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא היום (שישי) נאום נוסף מהבונקר, במהלכו התייחס לחיסול בכיר חמאס סלאח אל-עארורי בלב ביירות ואיים: "תהיה תגובה ללא ספק". לאורך נאומו הארוך, נסראללה התרברב בהישגי הארגון שלו ואמר: "יש לנו הזדמנות היסטורית לשחרור מלא של כל פיסה מהאדמה הלבנונית וליצור משוואה שתימנע מהאויב הישראלי לחדור לריבונותה של לבנון – באוויר וביבשה".

"אחת מהתוצאות החשובות של חזית לבנון היא ביסוס משוואות ההרתעה", המשיך מזכ"ל חיזבאללה, "בעבר, כל פעולה שלנו הייתה מביאה לתקיפה בביירות, כפי שקרה בעבר. כל התגובות של ישראל לפעולות שלנו נשארו במסגרת כללי העימות והמספר הרב של ההרוגים מוכיח את משוואת העימות שלנו".

בפנייה לתושבי הצפון, אמר נסראללה: "תושבי ההתנחלויות בצפון ישראל הדורשים מלחמה נגד לבנון - זו אפשרות לא נכונה לכם ולממשלה שלכם. הראשונים שישלמו את המחיר על טעות זו יהיו אתם".

הקרנת נאום נסראללה בעיר בעלבכ, לבנון
הקרנת נאום נסראללה בעיר בעלבכ, לבנון | צילום: רויטרס

בנוגע ללחימה בגבול הצפון הוסיף: "יש מספר גורמים לשתיקה של האויב לגבי מספר הנפגעים בגבול, כשבראשה הרצון שלא לפגוע במורל של אזרחיו. ישראל לא רוצה לצאת למלחמה שתביא לפיצוץ באזור - ולכן היא שותקת לגבי היקף הנפגעים וההרס שנגרם". נסראללה המשיך בשקריו והצהיר: "אנחנו לא פוגעים באזרחים, וגם כאשר אנחנו תוקפים יישובים – מדובר תקיפות נגד חיילים הנמצאים שם".

חילופי אש בין כוחות צה"ל לחיזבאללה בגבול הצפון
חילופי אש בין כוחות צה"ל לחיזבאללה בגבול הצפון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בהמשך דבריו, מזכ"ל חיזבאללה הגדיר את מטרות ארגון הטרור: "אחת המטרות של החזית שפתחנו היא ללחוץ ולהתיש את ממשלת ישראל, את צה"ל ואת החברה הישראלית כדי להפסיק את התוקפנות על עזה".

לסיום, הזהיר נסראללה את שומעיו, ואמר כי ניצחון של צה"ל בעזה תביא לכך שדרום לבנון תסומן כמטרה הבאה של צה"ל. "המערכה היום היא לא רק עבור פלסטין, אלא גם עבור דרום לבנון ובמיוחד והאוכלוסייה בדרום הליטני", אמר.