יושעה הרבש"צ שלקח חלק בחיכוך בין מתיישבים לפלסטינים

לאחר תחקור ראשוני בעניין התנהלותו בעת שלקח חלק בחיכוך בין מתיישבים לפלסטינים, בצה"ל הוחלט להשעות את הרבש"צ (רכז ביטחון שוטף צהל"י) של היישוב "הר ברכה". הרבש"צ יושעה "עד גמר התחקיר בנושא"

זמן צפייה: 01:49

מדובר צה"ל נמסר היום (שלישי) כי אמש הוחלט להשעות את הרבש"צ (רכז ביטחון שוטף צהל"י) של היישוב "הר ברכה". זאת, לאחר תחקור ראשוני בעניין התנהלותו בעת שלקח חלק בחיכוך שאירע ביום שישי בין מתיישבים לפלסטינים, בסמוך לכפר בורין. הרבש"צ יושעה "עד גמר התחקיר בנושא".

עוד צוין בהודעה כי מהתחקיר הראשוני שבוצע על ידי מפקד חטיבת שומרון, עולה כי הרבש"צ נכח בנקודת החיכוך ללא נוכחות כוחות צבאיים, על מנת לפזר את העימות באזור. הרבש"צ סיפק לאחד מהמתיישבים ששהו באזור אמצעי לפיזור הפגנות מסוג גז, ואף אישר לו להשתמש בו. "מעשה זה מהווה חריגה מן המצופה מגורם ביטחוני מוסמך ועל כן הוחלט לזמנו לבירור אצל מפקד החטיבה ולהשעותו מתפקיד עד סוף הבירור בעניינו", נאמר.

תיעוד נוסף
תיעוד נוסף של האירוע בגינו רבש''צ הר ברכה הושעה

מארגון "יש דין" נמסר בתגובה להודעת דובר צה"ל על האירוע שתועד על ידי הארגון: "יש להדיח את רבש"צ ההתנחלות הר ברכה מתפקידו ולהעמידו לדין בגין מעשיו החמורים. כמו כן יש לחקור מדוע לבש מדים - בהיותו אזרח ולא חייל, ומדוע היו ברשותו בכלל אמצעים לפיזור הפגנות בניגוד להנחיות ולחוק".

מאוחר יותר, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע כי הוא "מגבה לחלוטין" את רבש"צ היישוב הר ברכה. לדבריו: "הרבש"צ הגן על אזרחים וחיילים בגבורה - מגבים אותו לחלוטין". עוד אמר דגן: "רכז הביטחון של הישוב הגיע למקום על אף השביתה הארצית של הרבש"צים, והגן בגופו על אנשים ותפקד באירוע מצוין. גם אם עשה הוא טעות מקצועית של שימוש בכוח זה היה על מנת להגן ולא על מנת לבצע עבירה פלילית או לתקוף. על כן הוא חייב לקבל את הגיבוי, בדיוק כפי שכל לוחם או קצין, חייב לקבל גיבוי שהוא עושה את תפקידו ומגן, גם עם ישנה טעות מקצועית נקודתית".