קצין צה"ל נפצע קשה בפיגוע דריסה במכבים - וחיסל את המחבל

נהג שהגיע עם רכבו לאזור מחסום מכבים פגע ופצע קשה קצין בצה"ל. לאחר מכן יצא המחבל מהרכב במטרה לדקור את החייל, אך נורה על ידו וחוסל. לאחר שהורדם, הפצוע שב להכרה. לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא גבר בן 54 מהכפר בית דוקו שבגדה המערבית

זמן צפייה: 04:01

קצין צה"ל כבן 20 נפצע הבוקר (רביעי) באורח קשה בפיגוע דריסה סמוך למודיעין, באזור מחסום מכבים. על פי דובר צה"ל, הנהג הדורס יצא מרכבו במטרה לתקוף את החייל עם גרזן - אך נורה על ידו וחוסל. מבית החולים שערי צדק בירושלים נמסר כי הפצוע נמצא במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית. הוא הורדם והונשם וכעת שב להכרה והוא מאושפז לאחר שנותח.

לפי מד"א, בשעה שמונה וחצי בבוקר התקבל דיווח במוקד מרחב ירושלים על אירוע דריסה סמוך לבית חורון. חובשים פראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו את הפצוע לבית החולים שערי צדק.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211021049' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_mzsj5m7k' duration='']

הגרזן של המחבל מפיגוע הדריסה סמוך למודיעין
הגרזן של המחבל מפיגוע הדריסה סמוך למודיעין

לפי פרטי האירוע, הקצין, בתפקיד סגן מפקד פלוגה, הגיע למחסום בבוקר כדי לתרגל את החיילים כחלק מתרגולת כניסה למשמרת. המחבל דרס את הקצין ולאחר מכן קפץ עליו עם מכוש גדול. הסמ״פ ירה בו שני כדורים בחזה והרג אותו במקום.

שר הביטחון בני גנץ הגיב לאירוע בחשבון הטוויטר שלו: "מאחל רפואה שלמה לקצין צה"ל שנפגע בפיגוע הבוקר במעבר מכבים. ההתנהלות בשטח ראויה לכל שבח. כוחות הביטחון ממשיכים בהיערכות רחבה ובפעולות מול הטרור".

הפראמדיקים של מד"א ששהו בזירה, ישי ראוכברגר ושירה מלכא, סיפרו: "הפצוע היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בגפיים. הענקנו לו  טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, קיבועים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים".

המחבל מפיגוע הדריסה סמוך למודיעין
המחבל מפיגוע הדריסה סמוך למודיעין

לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל שביצע את הפיגוע הוא חאבס עבד ריאן, בן 54, מהכפר הפלסטיני בית דוקו, שבגדה המערבית, צפונית לירושלים.