הנייה רומז לחטיפות נוספות: "אם ישראל לא תיענה - נגדיל השלל"

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אמר שאין פריצת דרך במו"מ לעסקת חילופי אסירים, ורמז שאם ישראל לא תיענה לדרישות הארגון, ייתכנו ניסיונות חטיפה. על התקרית בכפר יעבד: "משבח את זורקי האבנים"

זמן צפייה: 01:24

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר הערב (רביעי) בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי אין פריצת דרך במשא ומתן לחילופי אסירים עם ישראל, וכי ייתכנו חטיפות חיילים נוספות אם לא תהיה עסקה. "יש משא ומתן בינינו לבין ישראל לעסקת חילופי שבויים, המצב דומה לעסקת שליט", אמר. "אבל אין פריצת דרך כי ישראל אינה רצינית. אם ישראל תיענה לדרישות חמאס תהיה עסקה, אם לא, נגדיל את השלל".

הנייה התייחס גם להריגתו של לוחם גולני, עמית בן יגאל. "אני משבח את זורקי האבנים ביעבד בג’נין לעבר החיילים הציונים", אלו הם גיבורים ומהפכנים", אמר. "האירוע בכפר יעבד מדגיש כי אנחנו לא נוותר על אדמתנו".

אסמאעיל הנייה, יו''ר הלשכה המדינית של חמאס | צילום: חדשות 13

כמו כן, הנייה קרא בריאיון לפעול באלימות נגד ניסיונות להחלת החוק הישראלי בשטחים הכבושים. "כדי להכשיל את תוכנית הסיפוח צריך לשחרר את הרסן לעם הפלסטיני לאינתיפאדה חמושה", אמר. "חמאס לא ירשה שתוכנית זו תיושם".

לפני שלושה שבועות כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים, שבה חברים שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, ושר הפנים אריה דרעי, לשיחת ועידה בקו מאובטח כדי לדון במגעים עם חמאס. זו היתה הישיבה הראשונה של ועדת השרים בנושא.

כמו כן, מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום שוחח לפני כשלושה שבועות במוצאי יום השואה עם משפחות גולדין ושאול ועדכן אותן כי מתנהלים מגעים של ישראל עם חמאס בנושא השבת הנעדרים.

ממשפחת גולדין נמסר אז: "קיימת הזדמנות להשיב מידי חמאס את בננו הדר ואת סמ"ר אורון שאול ואת האזרחים מנגיסטו וא-סייד. להחמיץ עכשיו את ההזדמנות, זה חוסר אחריות לאומית".