בן 5 נהרג מרקטה בשדרות; צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה

עידו אביגל הוא ההרוג ה-7 מאז תחילת ההסלמה • 6 בני אדם נוספים נפצעו במטח האחרון • אזעקות נשמעו גם ברחבי גוש דן, העוטף והשפלה • הקבינט החליט - ישראל תסרב להפסקת אש • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 03:27

מבצע שומר החומות: ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך, והערב (רביעי) נהרג מרקטה בשדרות עידו אביגל בן החמש. הילד שהה עם משפחתו במקלט בביתו, אך רסיס של רקטה חדר מהחלון וגרם לפציעתו הקשה. הוא פונה לבית החולים ברזילי במצב אנוש, שם נקבע בהמשך מותו. עידו הוא ההרוג השביעי מאז ההסלמה.

עידו אביגל בן ה-5, נהרג מרסיס של רקטה בשדרות
עידו אביגל בן ה-5, נהרג מרסיס של רקטה בשדרות

אמו, אישה כבת 40, נפצעה בינוני באירוע, ואחותו בת השבע נפגעה קל. מלבדן, שני ילדים נוספים נפצעו בינוני וקל בעיר. בתוך כך, הסתיים הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני, שם סוכם כי ישראל מסרבת להפסקת אש.

לצד המטח הכבד שספגה שדרות, גם באשקלון זוהו פגיעות בכמה בניינים בעיר. תושבי העיר הונחו לשהות במרחבים מוגנים, אך הוראה זו הוסרה כעבור זמן מה. לפי דובר צה"ל, היום עד השעה 20:00 נורו לעבר ישראל כ-220 רקטות, מהן 40 נפלו בשטח הרצועה ועשרות נוספות יורטו על ידי כיפת ברזל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חודש לפני ששוחרר: סמ"ר עומר טביב נהרג מפגיעת נ"ט בגבול עזה

לאחר חיסול בכירים ב"פורום מטכ"ל" של חמאס: מטחים כבדים לדרום

בעקבות אירועי האלימות: המשטרה הכריזה על עוצר בלוד מ-20:00

פגיעה ישירה בשדרות
בניין בשדרות שספג פגיעה ישירה | צילום: דוברות עיריית שדרות

במועצה האזורית שער הנגב, גן ילדים נפגע מרקטה, לא היו נפגעים באירוע, אך נזק נגרם לרכוש. בשטח חקלאי סמוך לאחד היישובים באזור פרצה שריפה כתוצאה מרקטה. בתוך כך, פיקוד העורף הנחה כי גם מחר לא יתקיימו לימודים מנתניה ודרומה.

בד בבד, צה"ל ממשיך כל העת בתקיפות ברצועת עזה. חיל האוויר הפציץ הערב שני משגרי רקטות שהיו מוכנים לשיגור לעבר ישראל. מלבד הנזק ברצועה מתקיפות צה"ל, נודע כי אתמול רקטה של ארגוני הטרור פגעה בקו חשמל מרכזי והביאה לפגיעה באספקה של כ-100 אלף תושבים ושל מתקנים אזרחיים, בין היתר בית חולים ומחסני מזון. קודם לכן, צה"ל מוטט את בניין רב קומות בעזה, שבו שכנו משרדי מודיעין צבאי של חמאס.

לאחר מטחי הירי, מהזרוע הצבאית של חמאס נמסר בהודעה: "בתגובה לתקיפה כנגד בניין 'א-שרוק' ובתגובה ראשונית לחיסול חלק מבכירי הזרוע הצבאית - תקפנו כ-130 רקטות את אשקלון, נתיבות ושדרות". בתוך כך, הערב דווח כי מקור מסר לערוץ הטלוויזיה הירדני, "אל-ממלכה", כי משלחת ביטחונית מצרית תגיע לישראל במהלך השעות הקרובות בניסיון להגיע להסכם הפסקת אש בעזה.

אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארצות הברית
אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארצות הברית | צילום: רויטרס

בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, ששוחח מוקדם יותר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי "ארה"ב מודאגת מאוד בקשר למצב הישראלי-פלסטיני. אנחנו מגנים את מתקפות הטילים על אזרחים ישראלים ואנחנו מאמינים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך הפלסטינים זכאים גם הם לזכות לחיות".

עוד הוסיף לומר בלינקן: "אנחנו שולחים בכירים דיפלומטים לישראל כדי שיוכלו לעבוד ולתווך בין שני הצדדים. הדבר החשוב ביותר כרגע הוא ששני הצדדים יפסיקו את האלימות וירגיעו את הרוחות".

בהמשך לכך, שר הביטחון בני גנץ שוחח עם שר ההגנה של ארה"ב וציין כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה והיא לא תחדל עד שהשקט יחזור לאזרחי ישראל". עוד אמר שר הביטחון בפנייה לתושבי עזה: "ראשי חמאס נושאים באחריות לכך שבמקום להתכונן לחג אתם ספונים בבתים. לצערנו, הם פועלים ממרחב אזרחי ולכן הנזק יהיה גדול ועוצמתי. הם מקריבים אתכם בגלל הצרכים האישיים שלהם. אם בישראל יישנו במרחבים מוגנים - עזה תבער. אין משוואה אחרת".

פגיעה בבית באשקלון
תיעוד הפגיעה בבית באשקלון | צילום: חדשות הקבינט הביטחוני בטלגרם, כפיר חדוי

 

אליעזר טולדנו, אלוף פיקוד דרום, אמר בתדרוך לתקשורת כי "הרגנו עשרות פעילי טרור ופגענו בבכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. אנחנו נגביר את הפעולה ככל שיידרש. אנחנו צריכים להיות ערוכים לאש שעלולה להתרחש בימים הקרובים בכל חלקי הארץ".

על רקע המצב הביטחוני ובשל איומים שנשמעו בתקשורת על העיר אילת, ראש העיר מאיר יצחק החליט לפתוח בה את המקלטים, זאת על אף שלא קיים מידע קונקרטי לגבי איום רקטי על העיר. כמו חן, במשרד התחבורה החליטו לבטל את כלל קווי הלילה בכל רחבי הארץ המחל ממחר ועד מוצאי שבת (15.5).

פגיעה ישירה בבניין באשקלון
נזק שנגרם לבניין באשקלון כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל | צילום: חדשות 13

זאת ועוד, שר הביטחון בני גנץ האריך את המצב המיוחד בעוטף, והודיע על הפעלת המשק לשעת חירום (מל"ח), על מנת לאפשר רציפות תפקודית של המשק ושמירה על אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לאוכלוסייה.