גורמים בחמאס: משגרים בלונים כי ישראל מעכבת פרויקטים ברצועה

בעיתון אל-אחבאר דווח מפי גורמים בעזה כי בלוני התבערה, כמו גם ירי הטילים אתמול לעבר הים, בוצע בשל מניעת הכנסת חומרים לרצועה ועיכוב של פרויקטים בינ"ל • שתי שריפות פרצו הבוקר בעוטף

זמן צפייה: 00:16

העיתון אל-אח'באר הלבנוני דיווח הבוקר (שלישי) כי המשך הפרחת בלוני התבערה וירי הטילים אתמול לעבר הים, בוצעו בשל מניעת הכנסת חומרים שניתן לעשות בהם שימוש כפול לרצועת עזה ועיכוב פרויקטים בין-לאומיים על ידי ישראל. במקביל, שתי שריפות פרצו היום ביישובי עוטף עזה, בעקבות שיגור בלוני התבערה.

נוסף על כך, מקורות נוספים מסרו לעיתון כי היחידות בשטח האחראיות על ההפגנות הליליות על הגדר והשייכות לוועדה הלאומית לצעדות השיבה – מוכנות לחדש את פעילותן במהלך הימים הקרובים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות הפרחת בלוני התבערה: ישראל סוגרת את מעבר כרם שלום

ישראל עקפה את סין: יותר מ-85 אלף נדבקו מפרוץ מגפת הקורונה

אירוע חריג בבית הלבן: טראמפ פונה מתדרוך בשל תקרית ירי • צפו

שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה
שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה | צילום: צוות מטעי השקמה

על פי הדיווח, מקורות בעזה מסרו כי ירי הטילים נעשה במתכוון ומטרתו הייתה להעביר מסר לישראל, לפיו חמאס מוכן להסלמה ולעימות נגד ישראל. כמו כן, מקורות אחרים בחמאס טענו כי אין משמעות לעמדתו של שר הביטחון בני גנץ, המדברת על קשר בין הקלות על עזה לבין החזרת השבויים, והוסיפו כי הוא מנסה לברוח מהבנות.

עוד מסרו המקורות כי השיחות לעיסקה לחילופי שבויים מופסקות מזה חודשים בגלל הסירוב של ישראל לשלם את המחיר הדרוש לביצועה, אשר כולל גם את שיחרורם מחדש של משוחררי עיסקת שליט.

שריפה בשמורת הטבע בארי שבעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה
שריפה בשמורת הטבע בארי שבעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה | צילום: רשות הטבע והגנים

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הודיע אמש כי בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר ישראל, הוחלט על סגירת מעבר כרם שלום - למעט ציוד הומניטארי ודלקים. ההחלטה התקבלה בעקבות חידוש טרור הבלונים, שגרם אתמות ליותר מ-20 שריפות ביישובי הדרום. מדובר בשיא במספר השריפות מאז התחדש טרור הבלונים.

מעבר לכך, אתמול אישרו גורמים פלסטינים כי ישנם מגעים בין הנהגת החמאס ובכירים בקטאר במטרה לחדש את המענק הקטארי, שצפוי להסתיים בסוף החודש הבא, למשך חצי שנה נוספת - או שנה בהערכה מקסימלית. הגורמים העריכו כי קטאר תסכים למענק, אך ישנן חששות, בשל הסיוע הדחוף אותו נתנה ללבנון, שהוא לא יחודש.