צה"ל ושב"כ חיסלו מחבלי חמאס מכוח נוח'בה שהשתתפו בטבח בעוטף

בין המחבלים שחוסלו: מפקד פלוגה ביחידה המובחרת של חמאס, שהשתתף בהתקפה על בסיס זיקים, קיבוץ זיקים ומוצב יפתח, והוביל בימים האחרונים פעילות התקפית נגד כוחות צה"ל שלחמו במערב ג'באליה. במקביל, לוחמי חטיבת 401 איתרו והשמידו מכולה שמוקמה בחוף הים ובה כ-20 משגרי רקטות

זמן צפייה: 01:38

כוחות צה"ל, בהכוונת שב"כ ואמ"ן, חיסלו היום (שישי) מספר מחבלי כוח נוח'בה של החמאס, שהשתתפו בטבח השבת השחורה ב-7 באוקטובר בעוטף עזה. בין המחבלים שחוסלו: אחמד מוסא, מפקד פלוגה בכוח, שהשתתף בהתקפה על בסיס זיקים, קיבוץ זיקים ומוצב יפתח, אשר הוביל בימים האחרונים פעילות התקפית נגד כוחות צה"ל שלחמו במערב ג'באליה; ועמר אלהנדי, מפקד מחלקה.

בנוסף, חוסלו עמר אלהנדי, מפקד מחלקה בכוח נוח'בה, ומחמד כחלות, ראש מערך הצליפה של ארגון הטרור חמאס בחטיבת הצפון. לוחמי מילואים מאוגדה 252 תקפו הלילה גם 19 מחבלים שהתכוננו לתקוף את כוחות הביטחון, ולוחמי צוות קרב חטיבת 401 איתרו והשמידו מכולה שמוקמה בחוף הים ובה כ-20 משגרי רקטות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311100841' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד המכולה ובה משגרי רקטות בחוף הים' poster='' kid='1_h7nuhm0c' duration='13']

במהלך התקפה חטיבתית של כוחות חטיבת הצנחנים בשכונת שיח׳ עג׳לין, סרק הכוח איתורים במרחב הדרומי של הגזרה ומצא משגר רקטות בסמוך לבנייני מגורים. כלל אמצעי הלחימה שאותרו הושמדו או הוחרמו על ידי כוחות הביטחון.

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ פעלו הלילה גם בשטחי יהודה ושומרון, ובעיר חברון הרסו הכוחות את בתיהם של שני מחבלי חמאס מוחמד שנתיר וצקר שנתיר, שביצעו את הפיגוע בו נרצחה בת שבע נגרי בחודש אוגוסט. כמו כן, נעצרו ברחבי השטחים 41 מבוקשים, מתוכם 14 משוייכים לחמאס, ונאטם בית דפוס בעיר חברון אשר שימש להדפסת חומרי הסתה לטרור.