נקבע מותו של רפאל מרדכי פישהוף, שנפצע אנושות בפיגוע בחדרה

בבית החולים הלל יפה נלחמו הרופאים על חייו של פישהוף, בן 35 שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה אתמול, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. במרכז הרפואי עדיין מאושפזים פצוע במצב קשה, ושלושה נוספים במצב בינוני

זמן צפייה: 01:15

בבית החולים הלל יפה נקבע הבוקר (חמישי) מותו של רפאל מרדכי פישהוף, בן 35 שנפצע אנושות אתמול בפיגוע הדקירה בחדרה. "לצערנו, על אף המאמצים הרבים של הצוות הרפואי, נקבע מותו של הפצוע האנוש. אנו משתתפים בצער המשפחה, נמסר בהודעת בית החולים, "המשפחה רוצה להודות מקרב לב לצוות הרפואי בבית החולים על הטיפול המסור וליווי המשפחה בשעות קשות אלה".

מעיריית חדרה נמסר: "העיר חדרה מרכינה את ראשה על הירצחו של רפאל מרדכי פישהוף הי"ד שנפצע אנושות אתמול בפיגוע בעיר. רפאל מרדכי פישהוף ז”ל, תושב חדרה, בן 35, אב לשישה ילדים ואברך בישיבת “כנסת יצחק” נרצח בידי המחבל המתועב. מותו נקבע בשעה האחרונה בבית החולים הלל יפה. צוותי העירייה ילוו את המשפחה וממשיכים ללוות את משפחות הפצועים שעדיין מאושפזים בבית החולים".

ניר בן חיים, ראש העירייה, מסר: "אתמול עמדנו בבית החולים, התפללנו לשלומו וקיווינו להחלמתו, אך ליבנו נשבר מול הבשורה הקשה. העיר חדרה כואבת ומשתתפת באבל הכבד".

פיגוע דקירה בחדרה
פיגוע דקירה בחדרה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בפיגוע שהתרחש אתמול במספר זירות שונות בחדרה נפצעו בסך הכל תשעה בני אדם, בהם הפצוע האנוש שמותו נקבע הבוקר. בנוסף נפצע אדם נוסף באורח קשה, ושלושה נפצעו באורח בינוני. כלל הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה. המחבל שביצע את הפיגוע, אחמד ג'בארין, אזרח ישראלי בן 36 מאום אל-פחם, עבר בין הזירות כשהוא רכוב על קטנוע, דקר עוברי אורח - ונוטרל בירי. המשטרה פרסמה תיעוד של גרזן שנמצא על המחבל.

המפכ"ל דני לוי הגיע לזירת הפיגוע, ואמר בהצהרה לתקשורת: "כנראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזאת". הוא הוסיף: "נבוא חשבון עם כל מי שקשור לאירוע, עובדים עם השב"כ לשם כך. נתפסו על המחבל כלים מסוכנים". כאשר נשאל על ריבוי הפיגועים בעת האחרונה, התחמק: "משטרת ישראל עושה רבות, אנחנו לא מתבכיינים - אבל אם יוצא מחבל מהשטחים, זה לא כיסוי מודיעיני שלנו". יש לציין, כאמור, כי המחבל לא יצא מהשטחים.

גרזן שנמצא על המחבל שביצע את הפיגוע בחדרה
גרזן שנמצא על המחבל שביצע את הפיגוע בחדרה | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר בתחנת חדרה אחרי הפיגוע ואמר: "כמובן אני נושא תפילה לרפואת הפצועים מהאירוע כאן בחדרה, אני חושב ששוב הוכח - נשק מציל חיים. חלוקת הנשקים, חלוקת הרישיונות לאזרחים, וכיתות הכוננות וגם שוטר שהגיע מהר מאד למקום מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם".

"במקרה הזה לצערי המחבל לא מת", אמר השר והוסיף: "עצם זה שאזרחים עם כל-כך הרבה נשק נמצאים בזירה זה מציל חיים של אנשים.אמרתי את זה בעבר ואמרו לי שמדובר ב״מליציות של בן גביר״ אני חושב שהיום כולם מבינים כמה חלוקת הנשקים, כמה רישיונות הנשק כמה כיתות הכוננות מצילים חיי אדם".

פיגוע דקירה בחדרה
פיגוע דקירה בחדרה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
פיגוע דקירה בחדרה
פיגוע דקירה בחדרה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פראמדיקית מד"א שקד חגג' סיפרה: "הגענו לזירה בה היה פצוע קשה עם פציעות דקירה באזורים נרחבים בגופו וסבל מחבלה רב מערכתית. הוא היה מעורפל הכרה כשהגענו אליו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו לבית החולים, לאחר מכן חזרנו לזירה כדי להמשיך לטפל בעוד פצועים".

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד״א, ויקי קלי, הוסיף: "מדובר על אירוע מורכב שמתפרש על מספר זירות, יצאנו בכוחות מד"א גדולים מאוד וסרקנו את הזירות בהן דווח למוקד מד"א על נפגעים וטיפלנו במספר פצועים במצבי פציעה שונים, חלקם במצב קשה. הענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים והחלנו לפנות אותם לבית החולים הלל יפה".