הרמטכ"ל לשעבר חלוץ: "אנשים אומרים 'לא נשרת תחת דיקטטורה'"

לאחר הפרסום בחדשות 13 על קצין חיל האוויר שהחליט לפרוש מתפקידו עקב פעולות הממשלה, בריאיון לגלי צה"ל אמר הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר כי "אני שומע יותר ויותר אמירות, לא רק מחיל האוויר, אנשים אומרים 'אם דיקטטורה, עדיף לשרת באוגנדה או רואנדה - שם ישלמו יותר'"

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ (ארכיון) | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ברקע הפרסום של חדשות 13 אתמול על קצין חיל האוויר שפרש מתפקידו כמחאה על התנהלות הממשלה, מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אמר הבוקר (חמישי) בתוכנית של רזי ברקאי בגל"צ כי הוא שומע על אנשים שאומרים "לא נשרת תחת דיקטטורה".

חלוץ אמר כי הוא שומע יותר ויותר טענות כאלה של חיילים, ולא רק מחיל האוויר, שאומרים ש"ככה נהיה שכירי חרב". "אנחנו התגייסנו לצבא תחת מדינה דמוקרטית. אם דיקטטורה, עדיף לשרת באוגנדה או רואנדה - שם ישלמו יותר", מוסיף חלוץ על אותם החיילים.

הרמטכ"ל לשעבר אומר את הדברים ברקע הפרסום אמש במהדורה המרכזית על קצין מילואים בכיר בחיל האוויר בדרגת תת אלוף, שהודיע למפקדו כאקט של מחאה על פעולות הממשלה החדשה, כי הוא אינו מעוניין להמשיך בתפקידו.

פעילות מבצעית בחיל האוויר | צילום: דובר צה''ל

הקצין מילא שורה של תפקידים בכירים בחיל האוויר, ובמילואים הוא ממלא תפקיד של מפקד תא השליטה, המכונה רמשל"ט, ומשתייך לקבוצה מצומצמת של קציני מילואים בכירים שמנהלים את הפעילות המצבעית של החיל. מדובר בקצין הבכיר ביותר שנוקט בצעד שכזה.

הקצין פנה למפקדו וטען כי מבחינה ערכית, תחת הממשלה הנוכחית, הוא לא יכול להמשיך ולבצע את תפקידו. הוא טען שהוא יכול להמשיך בתפקיד הדרכה לטייסים צעירים בבית הספר לטיסה, אך לא ישמש כמי שמפקד על הפעילות המבצעית של חיל האוויר.

לא מדובר על אקט של סרבנות, מכיוון שקבוצת הקצינים אליה משתייך הקצין הבכיר פועלת בהתנדבות, מאחר שעברו את הגיל בו הם מחוייבים על פי חוק בשירות מילואים. בעבר התרחשו בצה"ל עוד מספר התבטאויות של קצינים אחרים בחיל האוויר שהתנדבו למילואים בחיל, ובצה"ל חוששים מהתרחבות התופעה בקרב חילות וקצינים נוספים.