ניהל את הירי, ניסה לחטוף חיילים: זה הבכיר בחיזבאללה שחוסל

צה"ל אישר כי חיסל את טאלב עבדאללה ("אבו טאלב"), שהיה אחראי על פעילות טרור בהר דב, והוביל ירי לעבר ישוביי הצפון. במלחמת לבנון השנייה פיקד על ניסיון חטיפת חיילים. בכיר חיזבאללה: "נעצים את התקיפות"

זמן צפייה: 04:51

צה"ל אישר כי אמש (שלישי) סמוך לשעה 22:00 חוסל מפקד יחידת א-נאסר של חיזבאללה, טאלב עבדאללה, הידוע בכינוי "אבו טאלב". מדובר במפקד הבכיר ביותר שחוסל בלבנון מאז פרוץ המלחמה. הוא היה אחראי על כל פעילות ארגון הטרור בחזית המזרחית ובהר דב. היום התקיימה הלווייתו - ובחיזבאללה איימו: "נעצים ונרחיב את התקיפות".

עבדאללה בן 55, ובעל ניסיון בפעילות טרור. הוביל את ניסיון חטיפת החיילים בעג'ר בשנת 2005, ואת מתקפת הנ"ט במארב בהר דב בשנת 2015, בה נהרגו קצין וחייל בגבעתי. כבר במהלך מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 היה "ח"ט בינת ג'בייל, והוביל ירי לעבר קריית שמונה, רמת הגולן ואצבע הגליל. אמש עוד הספיק להוביל ירי לעבר כפר בלום.

בנוסף ל"אבו טאלב", חוסלו בפעולה שלושה בכירים נוספים: מוחמד סברה, סלים סופן וחוסיין מוחמד חמיד. ארבעת הבכירים התכנסו יחד בנקודה די קרובה לגדר הגבול, וצה"ל, לפי דיווחים, ניצל את הגישה היחסית נוחה כדי לפעול.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406121350' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_5hm5i241' duration='6']

טאלב עבדאללה עם קאסם סולימאני
טאלב עבדאללה עם קאסם סולימאני
טאלב עבדאללה
טאלב עבדאללה | צילום: דובר צה"ל

בחודש שעבר דובר צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף רכב במרחב העיר צור, וחיסל את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של חיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. במסגרת תפקידו עסק בקידום מתווים שונים נגד העורף הישראלי וכן בעברו שימש כמפקד גזרת החוף בארגון. לפי דיווחים בלבנון, פעיל נוסף בחיזבאללה נהרג בתקיפה.