נטרלה את המחבל - ומשחזרת: "השותף שלי הציל את חיי"

רותם גבאי, מאבטחת ב"רשף ביטחון" בת 24 שנטרלה עם אחד משותפיה את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה במישור אדומים, אמרה לחדשות 13: "ניסיתי לתפעל את הנשק והמחבל ישר התחיל לדקור אותי בראש ולחטוף ממני את הנשק". בשלב הזה, לדבריה, המאבטח שהיה עמה ירה במחבל: "הוא גיבור"

זמן צפייה: 02:30

ימים ספורים אחרי פיגוע הדקירה סמוך לאזור התעשייה במישור אדומים, פורסם היום (חמישי) תיעוד של המחבל כשהוא משתלט על נשק המאבטח. המאבטחת שהייתה עמו, רותם גבאי, בת 24, שעובדת ב"רשף ביטחון", חטפה אותו בחזרה - וירתה במחבל. התיעוד שפורסם הוא חלקי עקב תקלות טכניות במצלמה, ולכן היו מי שחשבו שהמאבטחים לא עשו את עבודתם. בשיחה עם חדשות 13 שחזרה גבאי את שאירע.

"המחבל הגיע עד הפתח של הבוטקה, יצא והתחיל לדקור אותנו, התחיל לדקור את השותף שלי. השותף שלי הרחיק אותו ממנו, ניסיתי לתפעל את הנשק והמחבל ישר התחיל לדקור אותי בראש ולחטוף ממני את הנשק. המאבטח השני בדק את הרכב החשוד שהגיע, תוך כדי שהוא דוקר אותי הוא הצליח להוריד ממני את הנשק".

זירת הפיגוע באזור מישור אדומים
זירת הפיגוע באזור מישור אדומים | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע באזור מישור אדומים
זירת הפיגוע באזור מישור אדומים | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

לדבריה, "בזמן הזה, השותף שלי, שלא רואים בסרטון ומאוד כואב לי שלא רואים, הצליח לירות במחבל וגם אני. צעקתי לשקד (המאבטח השני, א.צ וס.א) לצאת מהמבנה מחשש למטען, דיווחתי על דקירה וראיתי שהמחבל מתעסק בנשק שלי. נכנסתי פנימה, עם האקדח שלי, היו לנו מעצורים בנשקים, כנראה מהדם שלי שנשפך על האקדח.

"ראיתי ששתי הידיים שלו על הנשק, שאין סיכוי שיתפוצץ ולכן קפצתי עליו ונאבקנו איתו כדי לקחת ממנו את הנשק. ברוך השם אני מרגישה שהמשימה הוכתרה כהצלחה. הגנו על תושבי העיר ולא נתנו לאף אחד לעבור אותנו. מאוד חשוב לי שתתנו את הקרדיט המתאים לשותף שלי, הוא הציל לי את החיים, מגיע לו. הוא גיבור".