חיילת צה"ל נחתה באיראן לאחר שהמטוס בו הייתה נחת נחיתת חירום

הותר לפרסום: חיילת צה"ל שהתה מספר שעות על אדמת הרפובליקה האיסלאמית, לאחר שהמטוס של חברת התעופה הזרה עליו הייתה בדרך חזרה מביקור משפחתי נאלץ לנחות במדינה. לאחר טיפול של לפיד, גנץ ומערכת הביטחון היא שבה בשלום לישראל

זמן צפייה: 02:18

הותר לפרסום: מטוס אזרחי השייך לחברת תעופה זרה נחת ביום לפני כשבוע (חמישי) נחיתה לא מתוכננת באיראן, בשל אירוע רפואי של אחד הטסים אשר הביא לשינוי בנתיב הטיסה המתוכנן. אחת הנוסעות בטיסה הייתה חיילת בודדה המשרתת בצה"ל שחזרה בטיסת ביניים מביקור משפחתי באוזבקיסטן. המטוס והנוסעים שהו מספר שעות על הקרקע בשדה התעופה. לאחר מספר שעות המריא המטוס והמשיך ליעדו ללא חריגים.

המטוס היה בדרכו לדובאי, משם הייתה החיילת אמורה לעלות על טיסה נוספת לישראל. סמוך לשיראז שבאיראן, חל אירוע רפואי לאחד מאנשי הצוות, והמטוס נאלץ לנחות. עם הגעתה לאדמת איראן סימסה החיילת על המצב למשפחתה ולמפקדיה.

יום חמישי היה היום שבו נחתם ההסכם הימי בלבנון, אך צמרת המערכת הביטחונית עסקו בדרמה שהתחוללה ברפובליקה האיסלאמית. החיילת שהתה כ-10 שעות במדינה, ולא ידוע האם האיראנים ידעו שמדובר בחיילת ישראלית. המוסד היה בקשר כל הזמן עם אותה חיילת ותדרך אותה לשמור על פרופיל נמוך, ולהציג את הדרכון הרוסי שלה ולא הישראלי. עם זאת, על הדרכון הרוסי רשום שהוא הונפק בישראל.