גל שריפות ביוון ובבלקן: גנץ הציע סיוע ישראלי לעמיתו היווני

שר הביטחון שוחח היום עם מקבילו היווני, ניקולס פנגיוטופולוס, לאחר שבימים האחרונים פרצו ביוון מעל 80 שריפות. גנץ הציע לשר היווני סיוע באספקת חומרים מעכבי בעירה וכן בחילוץ והצלה

Wildfire Erupts North Of Athens

גל קיצוני של חום ושריפות פוקד את דרום אירופה, כאשר אתמול (רביעי) נמדדו ביוון 47 מעלות ושריפות קשות משתוללות במדינה. שר הביטחון בני גנץ שוחח היום עם מקבילו היווני, ניקולס פנגיוטופולוס, לאחר שבימים האחרונים פרצו במדינה מעל 80 שריפות. גנץ הציע לשר ההגנה היווני סיוע באספקת חומרים מעכבי בעירה וסיכם עם מקבילו כי ככל שתידרש עזרה נוספת, בדגש על סיוע אווירי או בנושא חילוץ והצלה, משרד הביטחון הישראלי יוסיף ויסייע.

תושבים בבירה היוונית אתונה נקראו להישאר השבוע בתוך בתיהם ולסגור את חלונותיהם בשל זיהום האוויר הקשה והעשן הרב בעקבות שריפה שהשתשוללה בפרבריה הצפוניים של העיר. אתרי תיירות בעיר וביניהם האקרופוליס נסגרו בפני מבקרים.

גל החום הגיע בימים האחרונים גם לאיטליה, בולגריה, רומניה, סרביה ומדינות נוספות בבלקן ובדרום אירופה שנערכות גם הן לקראת גל שריפות אפשרי, לאחר שבימים האחרונים פקדו דליקות קשות גם את טורקיה, בה פונו תיירים רבים מאתרי הנופש.