הרמטכ"ל "נזף בחומרה" בתא"ל גולדפוס: "פגע בממלכתיות של צה"ל"

בעקבות נאומו יוצא הדופן, אותו נשא מבלי לקבל אישור, מפקד אוגדה 98 זומן לשיחת נזיפה אצל רא"ל הלוי, שקבע כי הוא "פגע בגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי". במהלך השיחה, גולדפוס ציין שפעל באופן שגוי - והתנצל

זמן צפייה: 01:43

מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, "ננזף בחומרה" על-ידי הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, בשיחה שהשניים קיימו היום בעקבות נאום התוכחה של תא"ל גולדפוס - אותו נשא מבלי לקבל אישור ממפקדיו. על-פי הודעת דובר צה"ל, הלוי ציין בפני גולדפוס כי הוא "עשה שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה״ל", והוסיף כי נאומו ערער את הגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי במדינה דמוקרטית.

לצד הנזיפה החמורה, במהלך השיחה הלוי הביע הערכה בפני מפקד אוגדה 98 על מקצועיותו ותרומתו לצה"ל במהלך המלחמה בחודשים האחרונים. עם זאת הוא שב והדגיש כי תרומתו אינה מאפשרת לו לנהוג באופן בו פעל.

לפי הודעת דובר צה"ל, גולדפוס מצדו קיבל את דבריו של הלוי לאשורם וציין כי הדרך בה פעל הייתה שגויה ועמדה בניגוד לפקודות. בהמשך הוא אף התנצל.

הרמטכ"ל בגבול הצפון מלחמת חרבות ברזל הרצי הלוי
הרמטכ"ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

בנאומו יוצא הדופן, אותו נשא שלשום עם יציאתו מח'אן יונס, גולדפוס פנה  לממשלה - וקרא: "התאחדו, דחקו את הקיצון ומצאו את הביחד. ודאו שכולם לוקחים חלק". עוד אמר: "אנחנו, אנשי הצבא, לקחנו בעבר, לוקחים בהווה וניקח בעתיד אחריות על כל מעשינו. אנו לא בורחים מאש - ולא נברח מאחריות. אנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון המהדהד שלנו ב-7 באוקטובר, אך מתקדמים. מדם ליבו של לוחם - אני אומר: אתם חייבים להיות ראויים לנו, לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם, לאנשי המילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם".

על אף פנייתו החריגה לדרג המדיני, במערכת הפוליטית נרשמה תמיכה בגולדפוס משני צדי המתרס. "תא"ל דן גולדפוס הוא לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך היום יותר מתמיד", כתב שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה לדבריו של מפקד אוגדה 98.  שר הכלכלה ניר ברקת, תמך גם הוא בדברים, ומסר: "מצדיע לתא"ל דן גולדפוס וללוחמי צה"ל שמסכנים את חייהם למען עם ישראל ומצפים בצדק לאחדות בשעת מלחמה. צו השעה הוא אחדות בעם ישראל".

אלוף במיל' וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, מסר לאחר הנאום: "נאום חשוב של מפקד אוגדה 98. את גולדפוס קיבלתי כמפקד הפלס"ר בחטיבת הנח"ל. כבר אז היה איש אמיץ וישיר, לוחם ומפקד מעולה. גולדפוס, מצדיע לך".