תאונת אימונים בבסיס בדרום: קצין צה"ל נפצע בינוני מירי במהלך תרגיל

שבוע אחרי מותו של לוחם צנחנים בהכשרה מירי דו צדדי - עוד תאונת אימונים קשה בצבא. הקצין, מגדוד 13 של חטיבת גולני, נפצע מירי במהלך תרגיל שהתקיים ליד צאלים שבנגב. הפצוע פונה במסוק לבית חולים, צה"ל בודק את נסיבות האירוע

פעילות כוחות צה"ל בשטחים
פעילות כוחות צה"ל בשטחים (ארכיון) | צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: קצין צה"ל מגדוד 13 של חטיבת גולני נפצע באורח בינוני היום (שלישי) מירי במהלך תרגיל שהתקיים ליד צאלים שבנגב. הקצין פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, צה"ל בודק את נסיבות האירוע.

כזכור, לפני שבוע נהרג סמל אור ישראלוב, לוחם צה"ל בן 19 מבת ים, מירי דו-צדדי בתאונת אימונים במהלך תרגיל בבסיס צבאי של הצנחנים בשומריה שבצפון הנגב. ישראלוב, לוחם חי"ר בהכשרה בחטיבת הצנחנים, הועלה בדרגתו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, הנחה על עוצר אימונים בכלל יחידות צה"ל עד להשלמת חידוד נהלי הבטיחות.

סמל אור ישראלוב, בן 19 מבת ים
סמל אור ישראלוב, שנהרג בתאונת האימונים בדרום | צילום: דובר צה''ל

מחקירת האירוע עלה כי הירי התרחש ביום השני ל"שבוע מלחמה" בתרגיל שנערך בטירונות של גדוד 202 של הצנחנים, והלוחם שנהרג הוצב כדגלן. היה זה תרגיל "רטוב" (עם ירי), ולא מדובר בפליטת כדור אלא בפקודות סדורות של פתיחה באש לאחר זיהוי יעדים. הדגלן הלך עם קונוס פנס לבן, ונורה ממרחק של 205 מטרים בקו אווירי.