מדוע הזליגות מהגבול הסורי מתגברות?

בשבועות האחרונים גבר קצב זליגות הירי מהגולן הסורי לתוך שטח ישראל. מאחורי האש הזו עומד קרב עיקש בקוניטרה, במהלכו מנסים כוחות המורדים להפנות אש לעבר כוחות אסד

עוד ועוד זליגות מסוריה לשטח ישראל, אז למה זה בדיוק קורה וכתוצאה ממה? בשבועות האחרונים אנו שומעים שוב ושוב על זליגות ירי מסוריה לשטחנו בתדירות גבוהה משהכרנו. מרביתן מתרחשות מול מרום גולן ועין זיוון שבמרכז הרמה - כקילומטר בלבד מישראל, כשמהעבר השני של הגבול מתרחשים קרבות עזים על קוניטרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הלחימה המסיבית מתרחשת בעיר הבעת' - המתחם שממנו כוחות אסד חולשים על צירי התנועה המרכזיים של המחוז ויורים על הכפרים שבשליטת המורדים. בשבועות האחרונים המורדים בגולן הסורי איחדו כוחות ויצאו למבצע השתלטות על המתחם. לשם כך, ביצעו המורדים מתקפה מרוכזת על כוחות אסד מתוך האזור הכפרי הסמוך לגבול עם ישראל.

פצמ''רים זולגים לשטח ישראל, צה''ל מגיב (Flash90 /Basel Awidat)
פצמ''רים זולגים לשטח ישראל, צה''ל מגיב (Flash90 /Basel Awidat)

הזליגות הן תוצאה של ירי פצצות מרגמה, בדרך כלל, מהעמדות שבשליטת צבא אסד בקוניטרה לעבר העמדות שתפס וישראל- שלא עומדת מנגד ומגיבה. הקרב על מחוז קוניטרה מתנהל, לסירוגין, כבר כמה שנים.

הגזרה החמה. קוניטרה (רויטרס)
הגזרה החמה. קוניטרה (רויטרס)

בשל חוסר היכולת של כוחות אסד להכניע את המורדים בגולן, ובדרום סוריה בכלל, הלחימה סמוך לגבולנו צפויה להימשך וכנראה גם זליגת פצצות המרגמה, בין היתר למטעי הדובדבנים בצד הישראלי. בישראל מקווים שהתחממות הגזרה לא תוביל להתלקחות מול סוריה.

צבא אסד פועל להכניע את המורדים
צבא אסד פועל להכניע את המורדים