פיגוע ירי בעלי: 4 נרצחו ו-4 נפצעו; שני מחבלים חוסלו

מחבלים פתחו באש סמוך לתחנת הדלק ביישוב עלי שבבנימין. ארבעה נרצחו וארבעה נפצעו. אחד המחבלים חוסל בידי אזרח. מחבל נוסף גנב רכב - ונמלט. גלנט ונתניהו מקיימים הערכות מצב ביטחוניות. אחד הפצועים לחדשות 13: "שמעתי יריות, ראיתי את המחבל מול העיניים". משדר מיוחד

זמן צפייה: 12:36

פיגוע קשה בבנימין: שני מחבלים פתחו באש אחר הצהריים (שלישי) סמוך לתחנת הדלק ביישוב עלי. התוצאה הקטלנית: ארבעה נרצחו וארבעה נפצעו. אחד המחבלים חוסל בידי אזרח והמחבל השני השתלט על רכב גנוב של ישראלי - ונמלט לכיוון צפון.

הפיגוע החל כשהמחבלים הגיעו לזירה עם שברולט שחורה. אחד מהם נכנס למסעדת "חומוס אליהו" - וירה בנוכחים. המחבל שנהרג הוא מוהנד שחאדה, אסיר משוחרר בן 25 מהכפר עוריף, המזוהה עם חמאס. שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו מקיימים הערכות מצב.

אחד הפצועים בפיגוע אמר בשיחה עם חדשות 13: "שמעתי יריות מתחנת הדלק. ראיתי שהתנועה עצרה, רצתי לאוטו וראיתי את המחבל מול העיניים. פתחתי את הדלת, יריתי עליו והוא ירה עליי. הוא פגע בי עם שני כדורים".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2320061720' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: רגעי נטרול אחד המחבלים' poster='' kid='1_kybos63t' duration='0']

דובר צה"ל תת-אלוף דני הגרי אמר הערב כי הפיגוע הוא "עליית מדרגה, הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות במרחב בימים הקרובים ועל הרס בתי מחבלים. תנו לנו לנהל את הגזרה. לא לקחת את החוק לידיים".

לפי מד"א, שמונה בני אדם נפגעו בסך הכול בפיגוע, בהם כאמור ארבעה נרצחים וארבעה פצועים. מצבו של אחד מהם קשה, שניים נפצעו בינוני ואחד במצב קל. הם פונו לבתי החולים בירושלים ובפתח תקווה.

אנשי כוחות הביטחון בתוך המסעדה שהותקפה בעלי
אנשי כוחות הביטחון בתוך המסעדה שהותקפה בעלי | צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בעלי
זירת הפיגוע בעלי

פראמדיקית מד"א ליז גורל סיפרה: "אחד מהפצועים שנפגע באורח קשה מירי בתחנת הדלק הובא לחבירה איתנו סמוך לש"ג של היישוב. הוא היה בהכרה מלאה וכאוב. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים בלינסון תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנחת חסם עורקים ומתן תרופות לייצוב מצבו".

כוחות הצלה בזירת הפיגוע
כוחות הצלה בזירת הפיגוע
כוחות הצלה בזירת הפיגוע
כוחות הצלה בזירת הפיגוע

חובש רפואת חירום במד"א מוטי דהן סיפר: "קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על פיגוע ירי בתחנת הדלק סמוך לעלי. הגענו בכוחות גדולים לתחנת הדלק וראינו מחזה קשה. שבעה פצועים סבלו מפצעי ירי בגופם, חלקם בתחנת הדלק וחלקם במסעדה סמוכה. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו להעניק טיפול רפואי. שלושה מהפצועים פונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים ולצרענו נאלצנו לקבוע את מותם של ארבעה נפגעים".

מהמועצה האזורית בנימין נמסר: "כוחות גדולים של צה"ל יחד עם עובדי אגף הביטחון של המועצה סורקים אחר מחבל או סייען שנמלט מהזירה. ראש המועצה ישראל גנץ נמצא בזירת הארוע. מערך החירום של המועצה פועל למתן מענה בכל התחומים. כביש 60 סגור לתנועה באזור".

המחבלים מתחנת הדלק מעלי
המחבלים מתחנת הדלק מעלי
מוהנד פאלח שחאדה
מוהנד פאלח שחאדה, המחבל שחוסל בעלי

דובר חמאס חאזם קאסם אמר: "התגובה לא איחרה להגיע על פשעי הכיבוש במחנה הפליטים בג'נין ועל ההסתערות על מסגד אלא-קצא. מורדי הגדה מכים בכל מקום והיכן שישראל לא מצפה". דובר הג'האד היאסלאמי טארק סלמי אמר: "אנו מברכים על הפיגוע בציר שבין רמאללה לשכם ומחשיבים זאת תגובה טבעית על פשעי הכיבוש המסלימים כנגד העם הפלסטיני. פיגוע גבורה זה הוא במסגרת מימוש הזכות הלגיטימית להגנה עצמית. הפיגוע מדגיש את יכולתה של ההתנגדות לפעול בכל הנסיבות ולהנחית מהלומות על ישראל. האיומים אינם מפחידים את העם הפלסטיני וההתנגדות מוכנה להתמודד עם כל הסלמה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306201630' autoplay='0' credit='' desc='דיווח על הפיגוע בעלי' poster='' kid='1_wd5t2y7w' duration='7']

בעקבות הפיגוע בעלי, עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363, או באתר של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות הפיגוע.

בהכנת הידיעה השתתפו חזי סימנטוב, מוריה אסרף וולברג, צבי יחזקאלי יוסי אלי, מאיר מרציאנו, עלי מוגרבי, סיון אלקלק ורן מאיר