בתום מצוד: שלושה פלסטינים נעצרו בחשד לביצוע הפיגוע בגילה

לאחר מצוד שנמשך פחות מ-48 שעות, בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומג"ב נעצרו בבית לחם שלושה צעירים תושבי העיר שקשרו עצמם לפיגוע בו נפצע קשה צעיר בשנות ה-20 לחייו ביום חמישי האחרון. החקירה נמשכת

זמן צפייה: 01:39

בתום מצוד שנמשך פחות מ-48 שעות, שלושה פלסטינים נעצרו הבוקר (שבת) בבית לחם בחשד לביצוע פיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים ביום חמישי האחרון, בו נפצע באורח קשה אור סייר ויינר, תושב המקום בן 26. אחד החשודים כבר נעצר בעבר בישראל עם סכין, הודה שבכוונתו לבצע פיגוע - ונידון לארבעה חודשי מאסר בלבד.

החשודים, בני 19, 18 ו-17, תושבי הכפר חרמלה הסמוך לבית לחם שהגיעו לירושלים כשוהים בלתי-חוקיים, נמלטו לאחר הפיגוע לשטחי יהודה ושומרון, ואותרו בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי של שירות הביטחון הכללי. בפעילות משותפת של שב"כ, יחידת דובדבן ומג"ב הם נעצרו בבתיהם, ובמהלך חקירתם הראשונית בשב"כ הם קשרו את עצמם לביצוע הפיגוע. החקירה נמשכת.

מעצר החשודים בביצוע הפיגוע בשכונת גילה בירושלים
שניים מהחשודים שנעצרו הבוקר | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, התייחס למעצר: "מאז הפיגוע לא חסכנו מאמצים ומשאבים בכדי להבין את נסיבות המקרה, להתחקות אחר זהות החשודים, לאתר וללכוד אותם. הבוקר הסתיים המצוד אחר המחבלים, סגרנו מעגל, ואני רוצה להודות לכל הכוחות שהשתתפו במצוד אחר המחבלים ופעלו בשיתוף פעולה. אני בטוח כי חוקרי ימ"ר ירושלים ושב"כ יעשו כעת את כל פעולות החקירה הנדרשות בכדי למצות את הדין עם המחבלים. אני רוצה לחזק את בני משפחתו של אור שנפצע בפיגוע באורח קשה ולאחל לו החלמת מהירה".

זירת הדקירה בירושלים
זירת פיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה
מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בזירת הפיגוע בגילה
מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בזירת הפיגוע בגילה | צילום: דוברות המשטרה
זירת פיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים
זירת פיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

הפיגוע התרחש ביום חמישי האחרון, קצת אחרי השעה 18:00, ברחוב המרגלית בבירה. הפצוע, תושב שכונת גילה, פונה לבית החולים שערי צדק כשמצבו הוגדר קשה. מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן הגיע לזירה, ושני סכינים ששימשו לפיגוע נמצאו במקום.