בחשד לעבירות ביטחון: אחותו של הנייה נעצרה | תיעוד הפשיטה

פרסום ראשון: שב"כ והמשטרה עצרו את סבאח עבד אל אסלאם הנייה, אחת מאחיותיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, תושבת תל שבע בת 57, בחשד להסתה ותמיכה בטרור. בביתה נמצאו מטיל זהב, מאות אלפי שקלים במזומן וגם ראיות משמעותיות לעבירות חמורות. מעצרה הוארך בארבעה ימים

זמן צפייה: 03:52

פרסום ראשון: שב"כ והמשטרה עצרו היום (שני) את סבאח עבד אל אסלאם הנייה, תושבת תל שבע בת 57, אחת מאחיותיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, בחשד לעבירות ביטחוניות - בין היתר הסתה לטרור. בתום דיון בבית המשפט הוארך מעצרה בארבעה ימים.

נזכיר כי כמה מאחיותיו של הנייה מחזיקות באזרחות ישראלית וגרות בתל שבע, לאחר שהתחתנו עם בדואים. נציג המשטרה אמר במהלך הדיון כי בביתה נמצאו ממצאים מפלילים, וכי יש לה מסוכנות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404011701' autoplay='0' credit='תיעוד המעצר ממצלמות קסדות המסתערבים ' desc='דוברות המשטרה' poster='' kid='1_gxhtd2c5' duration='39']

[brightcove_iframe video_id='news-part-24141204' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד: הפשיטה על בית אחותו של הנייה' poster='' kid='1_2mzlkcrf' duration='91']

בביתה נמצאו אלפי שקלים במזומן וראיות משמעותיות לעבירות הסתה. בין היתר, אחותו של הנייה חשודה בקשר עם מחבלי חמאס ובהסתה לטרור ברצועת עזה. בראיות שיש בידי המשטרה ניתן לראות בין היתר תמיכה בטבח 7 באוקטובר ועידוד מחבלים ברצועה להמשיך בפעולות שלהם. מהמשטרה נמסר כי "במהלך הפשיטה בביתה איתרו הכוחות מסמכים, אמצעי מדיה, טלפונים, ממצאים נוספים וראיות הקושרות אותה לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות נגד מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404011056' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: הרס בבית אחותו של הנייה לאחר הפשיטה' poster='' kid='1_7qiu82sw' duration='65']

בחודש שעבר דווח בחדשות 13 כי אחת מאחייניותיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ילדה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בעבר, גם בתו, נכדתו וגיסו של הנייה הגיעו מעזה לקבלת טיפול רפואי בישראל.

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה
מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס
ממצאים שאותרו בפשיטה על הבית בתל-שבע אחותו של הנייה
ממצאים שאותרו בפשיטה על הבית בתל-שבע | צילום: דוברות המשטרה

עוד נמסר: "בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל. במסגרת חקירה משותפת של המחוז הדרומי של משטרת ישראל ושב"כ, פשטו לפנות בוקר כוחות משטרה של היחידה המרכזית של מרחב הנגב ויס"מ נגב, בשיתוף ימ"ס של החטיבה הטקטית במג"ב, לוחמי מג"ב דרום יס"מ נגב, המערך האווירי של משטרת ישראל ויחידות מודיעין מחוזיות וארציות - על מתחם ביתה. זאת, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור, תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל".

היערכות הכוחות למבצע המעצר אחות הנייה תל שבע חרבות ברזל
היערכות הכוחות למבצע המעצר | צילום: דוברות המשטרה
היערכות הכוחות למבצע המעצר אחות הנייה תל שבע חרבות ברזל
היערכות הכוחות למבצע המעצר | צילום: דוברות המשטרה
מפקד מחוז מרכז ניצב אמיר כהן עם הכוחות
מפקד מחוז מרכז ניצב אמיר כהן עם הכוחות | צילום: דוברות המשטרה

המבצע זכה לשם "זריחה מוקדמת". את הפשיטה על ביתה של אחותו של איסמעיל הנייה הובילו שב"כ והמחוז הדרומי של המשטרה, בפיקודו של מפקד המחוז ניצב אמיר כהן. כהן, שמוביל קו בלתי מתפשר מול המלחמה בטרור, עמד מקרוב על ההיערכות המבצעית של הכוחות, ומסר: "לא נבחל בשום אמצעי במלחמה נגד הטרור, ונשתמש בכל האמצעים והכלים העומדים לרשותנו, בכל מקום, על מנת ליצור הרתעה - במקביל לסיכול אירועי פח"ע. זאת, במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל'".