דיווח: "מטוסים איראניים נחתו ישירות בלבנון"

לראשונה ובאופן חריג - טיסות נוסעים של חברת "מעראג'" נחתו החל מ-14 בנובמבר בנמל התעופה בביירות. מדובר בחברה שמטוסיה נוחתים גם בדמשק - ולאחר מכן ממשיכים ללבנון. החשש הוא שאמצעי לחימה וציוד רגיש יועבר באמצעותם לחיזבאללה

זמן צפייה: 01:37

רשת "אל-ערבייה" דיווחה היום (חמישי) כי לראשונה ובאופן חריג - טיסות נוסעים של חברת "מעראג'" האיראנית, המקושרת למשמרות המהפכה, נוחתות ישירות בביירות שבלבנון. החשש הוא שיעבירו אמצעי לחימה וציוד רגיש לחיזבאללה.

יצוין כי לאורך השנים קידמו חיזבאללה וכוח קודס האיראני העברות אמצעי לחימה באמצעות טיסות מאיראן לסוריה ומשם ללבנון לטובת התעצמות ארגון הטרור חיזבאללה. עד כה הציוד הועבר במגוון צירים יבשתיים אוויריים, ולעתים גם ימיים. בעקבות התקיפות שמיוחסות לישראל נגד מנגנוני העברות אמצעי הלחימה, מתקשים גורמי ההעברות לבצע את משימתם בציר האווירי. בכדי לנסות להעצים את ההעברות - הם ניסו לבצע אותן ישירות מאיראן ללבנון, כפי שדווח בעבר ברשת "פוקס".

כיום ישנן טיסות נוסעים שגרתיות מאיראן ללבנון של חברת "מאהאן אייר" ו"איראן אייר" בימי רביעי חמישי בהתאמה, אך כאמור, בשבועות האחרונים - החל מ-14 בנובמבר - נוחתות בלבנון נוחתות טיסות נוסעים של חברת "מעראג" שממריאות מאיראן ישירות ללבנון. מדובר בחברת תעופה שמטוסיה נוחתים גם בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק שבסוריה שגם הוא - לפי דיווחים זרים - הותקף מספר רב של פעמים על-ידי ישראל.

בשל הרצון של כוח קודס וחיזבאללה להתעצם באמצעי לחימה ואמצעים מיוחדים, ייתכן שהם משתמשים בחברה זו בכדי להעביר ציוד מסוכן ישירות ללבנון מאיראן. אם זה אכן המצב ואיראן משתמשת בחברה זו כדי לבצע העברות אמל"ח - היא מציבה את מדינת לבנון ואזרחיה באיום נוסף. בתרחיש כזה ייפגע התפקוד השוטף של נמל התעופה הבינלאומי היחיד בלבנון, מה שיוביל לפגיעה נוספת בכלכלת המדינה - שגם ככה נמצאת בשפל חסר תקדים וכמו כן עלולה להוביל את לבנון לסנקציות בינלאומיות.

שר הפנים הלבנוני בסאם מולוי הגיב על הידיעה: "אנו מחויבים לכל החוקים ולהגן על לבנון. למינהל התעופה האזרחית יש את כל המידע והמסמכים".