שיחת הטלפון המסתורית ופרצת האבטחה: כך חוסל פואד שוכר

יותר משבועיים לאחר הפעולה, ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם פרטים חדשים על החיסול של "רמטכ"ל חיזבאללה" בדאחייה בביירות. לפי הדיווח, שיחת טלפון מגורם לא ידוע קראה לשוכר להגיע לדירתו, חמש קומות מעל המשרד ממנו עבד - שם גם חוסל. "שמענו את שמו, אבל אף פעם לא ראינו אותו. הוא היה כמו רוח רפאים"

זמן צפייה: 01:30

יותר משבועיים לאחר הפעולה שעדיין עלולה להצית מלחמה בחזית הצפונית, ב"וול סטריט ג'ורנל" נחשפו הלילה (ראשון) פרטים נוספים על החיסול של "רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוכר, שכונה גם "חאג' מוחסן".

לפי הדיווח, את יומו האחרון העביר שוכר במשרדו בקומה השנייה בבניין מגורים בדאחייה בביירות. הוא התגורר באותו הבניין בקומה השביעית, ונמנע מלהסתובב בשטחים פתוחים, מחשש שינסו לפגוע בחייו. מזכ"ל הארגון חסן נסראללה הודיע לאחר מותו כי היה עמו בקשר במהלך אותו היום.

לפי גורם בחיזבאללה, קיבל שוכר שיחת טלפון באותו הערב ממישהו שביקש ממנו להגיע לדירתו חמש קומות מעלה. בסביבות השעה 19:00 נפתחה אש לעבר דירתו וגם לעבר שלוש הקומות שמתחתיה - והביאה למותו. באותה המתקפה נהרגו גם אשתו, שתי נשים נוספות ושני ילדים. יותר מ-70 בני אדם נפצעו, כך לפי משרד הבריאות של לבנון.

חסן נסראללה ופואד שוכר
חסן נסראללה עם פואד שוכר שחוסל בביירות

אותו הגורם מסר כי שוכר נקרא להגיע לקומה השביעית מכיוון ששם היה קל יותר למקד סביבו את התקיפה בין הבניינים באותו השכונה. השיחה ככל הנראה הגיעה ממישהו שפרץ את רשת התקשורת הפנימית של חיזבאללה, מסר הגורם. בארגון הטרור וגם באיראן ממשיכים לחקור את הכישלון המודיעיני.

"לחיסול הממוקד הזה יש השפעה מצטברת על היכולת המבצעית של חיזבאללה", אמרה כרמית ולנסי, חוקרת בכירה במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב ומומחית לארגון הטרור מלבנון. "הוא היה מקור לידע", אמרה על שוכר, והוסיפה: "הוא ידע לעבוד ולתקשר עם נסראללה. הם דיברו באותה שפה".

לפי הדיווח, ביום החיסול עסק שוכר בפיזור של בכירים בארגון במרחב, לאור התרעות על ניסיונות לחיסול מצד ישראל. לאחר שנהרג בעצמו, אחת מהמתגוררות סמוך לאותו הבניין אמר: "שמענו את שמו, אבל אף פעם לא ראינו אותו. הוא היה כמו רוח רפאים".

לבנון הבניין שהותקף ברובע הדאחייה בביירות
הבניין שהותקף ברובע הדאחייה בביירות

לאחר החיסול הודיע דובר צה"ל כי "במבצע חיסול ממוקד מטוסי קרב תקפו במרחב ביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן, וחיסלו את פואד שוכר, 'סיד מוחסן', המפקד הצבאי הבכיר ביותר בחיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון. במקביל, מחסן שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. מוחסן ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז 8 באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג'דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים".