צה"ל חשף הקלטה של תושב עזה: "חמאס יורה במי שמנסה להימלט דרומה"

בימים האחרונים מבצעים חיילי יחידה 504 באגף המודיעין שיחות לעשרות תושבי צפון הרצועה, וקוראים להם להתפנות דרומה. בהקלטה שנחשפה נשמע תושב הרצועה אומר כי חמאס חוסם את הדרכים - בין היתר באמצעות ירי על האנשים שרוצים לעזוב | האזינו

זמן צפייה: 01:28

בהקלטה שחשף היום (חמישי) דובר צה"ל לראשונה, בשעה שהיום ה-20 למלחמה בעיצומו, נשמעת שיחה בין קצין ביחידה 504 של אגף המודיעין לבין תושב רצועת עזה, בה מפרט תושב הרצועה על הפעולות שעושה חמאס למנוע מעבר תושבים דרומה - כולל ירי לעבר פלסטינים שמנסים להימלט דרומה. ההקלטה נחשפה לראשונה הלילה בתקשורת בינלאומית, ומוכיחה כי חמאס ממשיך להציב את תושבי הרצועת כמגן אנושי ומונע את מעברם לדרום הרצועה. האזינו להקלטה בפתח הכתבה.

השיחה הוקלטה במסגרת שיחות רבות שמבצעים בימים האחרונים חיילי וקציני יחידה 504 באגף המודיעין, בקריאה לעשרות תושבים ברצועת עזה להתפנות מצפון הרצועה דרומה למען בטחונם. בהקלטה נשמע הקצין מבקש ממוחמד, תושב רצועת עזה, לנוע בדחיפות לכיוון ח'אן יונס שבדרום הרצועה, על מנת לשמור על הביטחון האישי שלו.

פלסטינים באזור בו תקף צה"ל בחאן יונס
פלסטינים באזור בו תקף צה"ל בחאן יונס | צילום: רויטרס

מוחמד ענה לקצין כי הדבר אינו אפשרי משום שכל הדרכים חסומות על ידי חמאס, למשל בציר צלאח א-דין, ושהם פשוט מחזירים את האנשים שמנסים לנוע דרומה בחזרה לצפון הרצועה. בנוסף, אמר מוחמד כי אחת הדרכים בהם חמאס מנסה לחסום את הדרך של התושבים לכיוון דרום הרצועה היא באמצעות ירי על האנשים שרוצים לעזוב, מה שמאלץ אותם לחזור על עקבותיהם.