מטח כבד לתל אביב, גוש דן והשפלה; תקיפות נרחבות וחיסולים בעזה

מעט אחרי 22:00: אזעקות ויירוטים בת"א, גוש דן והשפלה. אין נפגעים. שיבושים באספקת החשמל ברחובות והסביבה בשל עמוד חשמל שעלה באש. נמשכות התקיפות ברצועה. חוסלו סגן ראש מחלקת המודיעין בחמאס, שתכנן עם סינוואר את המתקפה, ו-3 מפקדים בכירים בעזה

בקצרה:

ישראל ציינה היום (חמישי) 20 ימים למלחמה, ולמרות גיוס המילואים וההצהרות על מוכנות הצבא - התמרון הקרקעי עדיין לא נראה באופק.בינתיים, צה"ל ערך בלילה פשיטה בתוך רצועת עזה. טנקים של חטיבת גבעתי נכנסו לצפון הַרֶצועה והשמידו מטרות כחלק מֶההכנה לכניסה הקרקעית. גם התקיפות מהאוויר נמשכות - כשמטוסי הקרב של צה"ל תקפו יותר מ-250 תשתיות טרור, מפקדות ומשגרים. מעט אחרי 22:00: מטח כבד לעבר תל אביב, גוש דן והשפלה. בעקבות הירי: שיבושים באספקת החשמל ברחובות והסביבה.

במקביל, נמשכים החיסולים מהאוויר: הערב חוסלו שלושה מפקדים בגדוד בחמאס, שמחבליו לקחו חלק במתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר. מוקדם יותר היום חוסלו גם מפקד מערך הרקטות של צפון ח'אן יונס, וכן סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס שתכנן יחד עם יחיא סינוואר את המתקפה הרצחנית. למפוני העוטף - לפי שעה - אין אופק לחזרה לבתיהם. היום הודיעה רשות החירום הלאומית כי היא נערכת לשהייה של המפונים במלונות לפחות עד סוף השנה, וכי היא בוחנת פתרונות מגורים זמניים לאחר מכן עד לחזרה ליישובים. דובר צה"ל עדכן הבוקר כי מספר החטופים והחטופות המוחזקים ברצועה עלה ל-224. שר הביטחון יואב גלנט התייחס לנושא בהצהרה שנשא ואמר כי הוא "נחוש להשיב את החטופים לישראל", משום ש"מדובר בחובה עליונה" שמוטלת עליו.

לפחות 1,400 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז שפתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל, בהם 309 חללי צה"ל. יותר מ-5,000 פצועים פונו לבתי החולים מאז תחילת המלחמה, ומשרד הבריאות עדכן אתמול כי 278 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, בהם 40 במצב קשה, 164 במצב בינוני ו-74 במצב קל. משרד הבריאות בעזה עדכן על 6,546 הרוגים מתחילת המלחמה, בהם 2,704 ילדים ו-1,600 נשים, ובנוסף נמסר על כ-17,439 פצועים.

[timeline id="4229" name="חרבות ברזל - יום 20"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו