בחמאס שוקלים: להשהות ההפגנות על גדר הרצועה בחודשים הקרובים

בארגון הטרור, שהודיע כי גם השבוע לא תיערך הפגנה, מעוניינים לתת עדיפות לנתיב ההסדרה עם ישראל, וחוששים כי הפרות הסדר יובילו להסלמה שתפגע באפשרות לשיקום עזה

זמן צפייה: 00:58

בחמאס שוקלים להשהות את הפגנות יום השישי על גדר רצועת עזה בחודשים הקרובים, כדי לתת עדיפות לנתיב ההסדרה עם ישראל. זאת, לאחר שאתמול (רביעי) הודיע הארגון כי מחר לא תיערך הפגנה, זה השבוע השלישי ברציפות.

בחמאס חוששים מגורמים סוררים, מהג'יהאד האסלאמי או מארגונים אחרים, שיביאו להסלמה על הגדר, והחליטו לתת עדיפות עליונה לנתיב ההסדרה מול ישראל. בארגון מאמינים כי הם יכולים להשיג יותר פירות כלכליים לרצועה באמצעות הסדרה, במקום הסלמה שביא לנזק רב לתושבים.

הפגנות בגבול רצועת עזה
הפגנות בגבול רצועת עזה

כאמור, הרשות הלאומית לצעדות השיבה, האחראית על ההפגנות המתקיימות על גדר רצועת עזה מדי יום שישי, הודיעה אמש כי ההפגנות לא יתקיימו גם השבוע – בשבוע השלישי ברצף. הרשות מסרה כי "דחיית הצעדות נעשית בשל תחושת האחריות הלאומית המוטלת על כתפיהם ובמטרה להגן על חיי בני העם הפלסטיני". עוד נמסר כי ריסון ההפגנות נעשה במטרה שלא להעניק לישראל הזדמנות להסלים שוב את המצב באזור.

למרות ריסון ההפגנות מצד חמאס, שגרת השקט בדרום לא נשמרת מאז סבב ההסלמה האחרון. בשעות הערב שלשום נורו שתי רקטות מצפון הרצועה לעבר עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה שיגור אחד, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. התרעת צבע אדום נשמעה בכמה יישובים, בין היתר בשדרות. לא היו נפגעים, למעט תושבת שדרות שנחבלה בגפיה בדרכה למרחב המוגן ואדם נוסף שלקה בחרדה, ולא נגרם נזק. מהעירייה נמסר כי לעת עתה אין שינוי בהנחיות לתושבים.

בכירי החמאס איסמעיל הנייה מחמוד א-זאהיר
בכירי החמאס איסמעיל הנייה מחמוד א-זאהיר | צילום: רויטרס

בעקבות ירי שתי הרקטות תקף צה"ל אתמול בלילה פעמיים מטרות באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה, בהן אתר לייצור נשק ומטרות בצפון הרצועה, בהן תשתית תת קרקעית. מדובר צה"ל נמסר: "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות הירי: "אם מישהו בעזה חושב שהוא יכול להרים את הראש אחרי מבצע 'חגורה שחורה' - הוא טועה טעות קשה. נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו ונמשיך לשמור על ביטחון ישראל בכל החזיתות".