כוננות בדרום: חשש מהמשך ההתפרעויות והפרות הסדר בגבול

כלל כוחות הביטחון ערוכים לאורך כל תקופת החגים מחשש להסלמה של ארגוני הטרור, ולאור הפרות הסדר בגבול הרצועה מעבר ארז יישאר סגור גם היום. ההערכה במערכת הביטחון: חמאס מנסה לסחוט צעדים כלכליים אזרחיים מישראל מקטר

זמן צפייה: 02:24

מתיחות גם הבוקר (שלישי) בדרום בעקבות הפרות הסדר המתמשכות בגבול רצועת עזה, וגם בשטחי יהודה ושומרון הכוננות גבוהה לאור ניסיונות פיגועי הירי במהלך יום הכיפורים. כלל כוחות הביטחון ערוכים לאורך כל תקופת החגים, מחשש להסלמה של ארגוני הטרור. סוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא" מדווחת היום כי תור ונסלן, המתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, יגיע הבוקר לרצועה וייפגש עם בכירים בניסיון להרגיע את המתיחות על הגבול.

אמש תקף מל"ט של צה"ל בפעם השלישית ברציפות עמדת חמאס סמוך לגדר הרצועה, עמדה שלידה מחבל חמוש ירה אמש באקדח לעבר כוחות צה"ל במהלך תהלוכה אלימה סמוך לגדר. ההערכה במערכת הביטחון היא כי חמאס מנסה לסחוט צעדים כלכליים אזרחיים מישראל וגם מקטר. בעקבות המשך הפרות הסדר, מעבר ארז יישאר סגור גם היום - זה היום השישי ברציפות.

הפרות סדר אמש סמוך לגבול הרצועה
הפרות סדר אמש סמוך לגבול הרצועה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90
מעבר ארז גבול רצועת עזה
מעבר ארז. יישאר סגור גם היום | צילום: פלאש 90

זה כבר עשרה ימים ברציפות שחמאס מניע תהלוכות אלימות על הגדר עם מטעני חבלה, רימונים וירי לעבר כוחות צה"ל. רגע לפני כניסת יום הכיפורים, צה"ל הודיע על תגבור כוחות בגבול עזה. אמש פרצו שוב שתי שריפות במרחב עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה, והן כובו תוך זמן קצר.

במקביל, נמשכים הניסיונות לבצע פיגועים בשטחי יהודה ושומרון, כאשר לפני יום הכיפורים עצרו כוחות צה"ל ושב"כ 8 מבוקשים באוניברסיטת ביר זית הסמוכה לרמאללה, שעל פי החשד התכוונו להוציא פיגוע בטווח הזמן המיידי, ובנוסף שלושה ניסיונות פיגועי ירי הסתיימו ללא נפגעים.

הפרות סדר אמש סמוך לגבול הרצועה
הפרות סדר אמש סמוך לגבול הרצועה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90
הפרות סדר אמש סמוך לגבול הרצועה
הפרות סדר אמש סמוך לגבול הרצועה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

שלשום, לפי דיווח של סוכנות הידיעות "שיהאב" בעזה, הודיעו ארגוני הטרור הפלסטיניים כי החליטו על הסלמה. לפי הדיווח, בפגישה שנערכה בביירות בין בכירים בפלגים הפלסטיניים, "הודגשה החשיבות של המשך ואף הסלמה בפעילות הטרור בשטחי יהודה ושומרון". בפגישה נכחו שלושה בכירים בפלגים הפלסטיניים, בהם סלאח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס; זיאד נח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי וג'מיל מזהר, סגן מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין.

כלי הנדסי של צה''ל בפעילות במחנה הפליטים נור א-שמס
כלי הנדסי של צה''ל בפעילות במחנה הפליטים נור א-שמס | צילום: דובר צה''ל

בלילה שבין שבת לראשון נפצע לוחם צה"ל באורח קל בפעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטולכרם שבמערב השומרון. במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש בין צה"ל לבין חמושים פלסטינים, והלוחם נפגע מרסיסי ירי. הפלסטינים דיוווחו על שני הרוגים ומספר פצועים. רכב צה"לי עלה על מטען, אך כאמור לא היו נפגעים.