לילה מתוח: בתגובה לשיגורים לעוטף - צה"ל תקף כמה פעמים בעזה

דובר צה"ל אישר כי בעקבות שיגור הרקטה אמש, מטוסי קרב תקפו מטרות במוצב ימי של חמאס ברצועה. בהמשך לכך זוהה ירי נוסף לשטח ישראל, ואחריו תקף חיל האוויר עוד יעדים בעזה

זמן צפייה: 01:51

לילה מתוח בדרום: דובר צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) מטרות במוצב ימי של חמאס בצפון רצועת עזה. זאת, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה אמש לעבר שטח ישראל. בהמשך לכך, זוהה שיגור נוסף מהרצועה לשטח ישראל, והופעלה התרעה בשטח פתוח. בתגובה לשיגור, תקף צה"ל מטרות נוספות ברצועה.

Whatsapp Image 2019 08 22 At 0
תקיפת צה''ל בצפון רצועת עזה | צילום: ידיעות מהשטח

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס נט" פורסם כי גורמים ביטחוניים בעזה דיווחו כי מטוסי הקרב הישראלים גרמו נזק רב למוצב שהותקף ברצועה, אך לא דיווחו על נפגעים. מוקדם יותר דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי הדי פיצוצים נשמעו ברחבי עזה, והזרוע הצבאית של חמאס הצהירה כי צה"ל תקף פעמיים את המוצב.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190822-0127' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פלסטיני של תקיפת צה"ל ברצועה' kid='1_usv06ikk' duration='26'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר ישראל – ונחתה בשטח פתוח

השיחה בין אלוף הפיקוד למשפחת ההרוג מטיל נ"ט בעוטף • האזינו

עקב ההסלמה בדרום: "תגלית" תגביל את פעילותה בעוטף עזה

Whatsapp Image 2019 08 22 At 0
תקיפה ברצועת עזה | צילום: ידיעות מהשטח
Whatsapp Image 2019 08 22 At 0
תיעוד פלסטיני של ירי פצצות תאורה בעזה

אמש, כאמור, שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל ונחתה בשטח פתוח. דובר צה"ל אישר כי לא נשמעה אזעקת צבע אדום, אך כי מערכת ההתרעה הופעלה בשטח סמוך לגדר המערכת במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהשיגור.

מדובר באירוע הירי השלישי וברקטה החמישית בתוך שישה ימים. זאת, לאחר שביום שישי ובשבת נורו ארבע רקטות לעבר ישראל. כתוצאה מהירי ביום שישי, כזכור, שני בני אדם נפצעו קל בזמן שהיו בדרכם לממ"ד בשדרות. לאחר הירי, העלתה הערכה כי עלולים להתרחש אירועים דומים בימים הקרובים, ברקע טענות חמאס בדבר הפרת ישראל את הסכמות ההסדרה.

שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל במבצע צוק איתן
שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל במבצע צוק איתן (ארכיון) | צילום: רויטרס

ביום שלישי אמר גורם בחמאס לעיתון "אל-אחבאר", הרואה אור בלבנון, כי הפלגים הפלסטינים בעזה העבירו באמצעות המתווכים המצרים איום ישיר לפיו במידה וישראל לא תיישם את ההבנות הכוללות את הכנסת הכסף הקטארי והגדלת אספקת החשמל לרצועה עד סוף השבוע - הם יסלימו את המצב בשטח.

לפי הגורם, חמאס ביקש מהמתווכים להפעיל לחץ על ישראל ליישם את ההבנות בדחיפות, נוכח התסיסה האחרונה ברצועה, שעלולה להוביל לפעולות של חדירות בגבול.

ביום שבת נורו שלוש רקטות מהרצועה לעבר שטח ישראל, שתיים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשלישית פגעה בחצר בית בשדרות. נגרם נזק כתוצאה מהנפילה, ותושבת הבית כבת 30 ששהתה במרחב המוגן פונתה לבית החולים ברזילי לאחר שלקתה בחרדה. התרעות נשמעו בשדרות, בקיבוצים גבים, ניר עם, מכללת ספיר, ביישוב איבים ובחוות שקמים.