דובר צה"ל: "מצפים לכניסה של כ-500 משאיות סיוע לעזה מדי יום"

תת-אלוף דניאל הגרי הבהיר בהצהרה באנגלית כי כמות הסיוע שנכנסת לעזה מדי יום - תגדל בקרוב משמעותית. לדבריו, צה"ל יפתח מעבר יבשתי נוסף בצפון הרצועה, דרכו ייכנסו כ-50 משאיות מדי יום: "מדובר בתיאום מורכב, מכיוון שחמאס פותחים באש גם על שיירות סיוע". בתוך כך, פעילי צו 9 חסמו את מעבר ניצנה וקראו: "הסיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר". נוגה אלפסי, שגופת דודתה מיה גורן בשבי חמאס, פונתה בכוח בידי מג"ב

זמן צפייה: 00:35

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי פרסם היום (חמישי) הצהרה לתקשורת הזרה בשפה האנגלית, בה הודיע על הצעדים הבאים של צה"ל להגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה. לדבריו, "בקרוב מספר משאיות הסיוע שנכנסות לעזה מדי יום יגדל מ-350 לכ-500, והן יכניסו אספקת מזון, מים, תרופות וציוד נוסף". בתוך כך, פעילי "צו 9" חסמו את מעבר ניצנה לתנועת משאיות, בקריאה: "הסיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404111303' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תא"ל הגרי: "עובדים על הרחבת הסיוע"' poster='' kid='1_bx60lie8' duration='335']

הגרי אמר: "אנחנו עובדים עם מדינות וארגונים בינלאומיים כדי לפתח דרכים להרחבת הסיוע, שנכנס דרך הים, האוויר והיבשה. אנחנו פותחים מעבר יבשתי בצפון הרצועה ממנו צפויות להיכנס כ-50 משאיות סיוע ביום". דובר צה"ל הוסיף: "אנחנו משתפים פעולה עם פיקוד המרכז של ארה"ב בבניית מזח בחוף של עזה, דרכו ייכנס סיוע ישירות לרצועה. זו עדות לערכים המשותפים של ארה"ב וישראל".

הצעדים של צה"ל להרחבת הסיוע לעזה
הצעדים של צה"ל להרחבת הסיוע לעזה | צילום: דובר צה"ל
נתוני כניסת הסיוע לעזה ביממה האחרונה (משמאל) ומתחילת המלחמה (מימין)
נתוני כניסת הסיוע לעזה ביממה האחרונה (משמאל) ומתחילת המלחמה (מימין) | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל הוסיף כי "עד כה, הוצנחו בעזה כ-3,600 חבילות מזון, ב-62 מבצעי הצנחה של מדינות שונות. מדובר בתיאום מורכב, שהופך מורכב עוד יותר בשל האש הבלתי פוסקת של חמאס - שמכוונת גם לשיירות הסיוע".

בהתייחסות למקרה בו נהרגו ברצועה שבעה מעובדי ארגון WCK, הסביר הגרי כי צה"ל "מטמיע לקחים מהתקרית, כדי להגביר את ההגנה על העובדים, ולשפר את התיאום בזמן אמת בין כוחות צה"ל לארגוני הסיוע ההומניטרי".

זירת תקיפת הרכב של ארגון הסיוע WCK במרכז הרצועה
זירת תקיפת הרכב של ארגון הסיוע WCK במרכז הרצועה | צילום: רויטרס

מעבר ניצנה נחסם לתנועה בשעות האחרונות, אחרי שפעילי "צו 9" הפגינו במקום בדרישה להפסיק את הכנסת הסיוע לעזה - כל עוד החטופים בשבי חמאס. כוחות מג"ב ומשטרה החלו לפנות את הפעילים בכוח, בהם נוגה אלפסי, שגופת דודתה מיה גורן חטופה בידי חמאס.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404111328' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='שוטרים מפנים פעילים שחוסמים את מעבר ניצנה' poster='' kid='1_6cyypb31' duration='19']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404111339' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='קרובת משפחה של חטופה מפונה ממעבר ניצנה' poster='' kid='1_nqbux0k6' duration='70']

בשבוע שעבר הסמיך הקבינט המדיני-ביטחוני את רה"מ נתניהו ואת השרים גלנט וגנץ לנקוט צעדים מיידיים להגברת הציוד ההומניטרי לרצועה, בהם אספקת סיוע דרך נמל אשדוד ומחסום ארז, וכן הגברת הסיוע הירדני דרך מעבר כרם שלום. זאת, על מנת "למנוע משבר הומניטרי ולהבטיח את המשך הלחימה ואת השגת יעדי המלחמה". בבית הלבן בירכו על ההחלטה ומסרו כי יש להוציא אותה לפועל במהירות.