צה"ל תקף בלבנון ובעזה, השקט בדרום נשמר משעות הבוקר

לאחר מטח הרקטות אתמול לעבר הגליל המערבי, שאת האחריות עליו הטילה ישראל על חמאס, חיל האוויר תקף במהלך הלילה יעדים רבים בדרום לבנון וברצועת עזה. בית נפגע בשדרות מרקטה, אין נפגעים

זמן צפייה: 04:47

צה"ל תקף הלילה (שישי) עשרות מטרות בלבנון וברצועת עזה בתגובה למטח הרקטות שירה חמאס אתמול לעבר הגליל המערבי והרקטות שנורו במהלך החג לעוטף עזה. רקטות רבות שוגרו לעבר יישובים עוטף עזה וזוהתה פגיעה ישירה בבית בשדרות - ללא נפגעים. מאז השעה 07:00 בבוקר השקט בעוטף נשמר.

לפי צה"ל, חיל האוויר תקף במהלך הלילה תוואי מנהרות באזור חאן יונס ובצפון רצועת עזה. בין היתר הותקפו אתרי ייצור אמצעי לחימה, מנהרות טרור, מקלע כבד שממנו בוצע ירי לעבר ישראל, עמדות צבאיות של חמאס ועוד. כמו כן, הותקפו יעדים של חמאס בדרום לבנון ובהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".

עד שעות הבוקר הופעלו אזעקות ביישובי עוטף עזה, ביניהם אשקלון, שדרות, ניר עם, נחל עוז ונתיב העשרה. בית אחד נפגע בשדרות מפגיעה ישירה של רקטה, לא היו נפגעים אך נגרם נזק רב.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-230407655' autoplay='0' credit='' desc='פגיעה בבית בשדרות' poster='' kid='1_w5o00k4h' duration='']

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, שלח הבוקר מכתב למזכ"ל האו"ם ולנשיא מועצת הביטחון של האו"ם, בדרישה לגנות את ירי הטילים אמש מלבנון, "המהווה הפרה בוטה של החלטה 1701 של האו"ם". ארדן הבהיר במכתבו כי ישראל רואה בממשלת לבנון האחראית לנעשה בשטחה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304070733' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התקיפה ברצועה' poster='' kid='1_fjurcc9r' duration='']

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
הנזק מתקיפת חיל האוויר בדרום לבנון | צילום: רויטרס

בכמה ערים בדרום ובשפלה נערכו לתגובה אפשרית של צה"ל והחליטו לפתוח את המקלטים ולהתכונן לאפשרות של הסלמה, בהן אשדוד, אשקלון, יבנה, קריית גת וראשון לציון. גם ביהודה ושומרון לא היה שקט הלילה, וסמוך לחצות נפצע לוחם כבן 19 באורח קל-בינוני בפיגוע ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לכיכר אדם בגבע בנימין שמצפון לירושלים. צוות מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים שערי צדק.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הלילה לראשונה מזה חודשיים, ומספר שרים התרעמו בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שהקבינט לא כונס זמן ממושך. הישיבה הסתיימה בסביבות השעה 1:00, וגורם ביטחוני אמר בסופה לחדשות 13 כי המיקוד הוא בחמאס, והניסיון הוא להשאיר את חיזבאללה כמה שניתן מחוץ למשוואה.

רה"מ נתניהו מסר בתום הישיבה: "תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו". שר הביטחון יואב גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "סיימנו כעת את ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני. מערכת הביטחון ערוכה במוכנות גבוהה בכל הגזרות למול האפשרויות השונות - נדע כיצד לפעול כנגד כל איום".

Whatsapp Image 2023 04 07 At 0
תקיפת צה''ל בעזה הלילה | צילום: רויטרס

התקיפה בעזה החלה בעוד ישיבת הקבינט התנהלה, ולפני כניסתו לדיון אמר רה"מ נתניהו: "הבהרתי בימים האחרונים, שאויבינו לא יטעו - הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם, בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו מאוחדים ללא יוצא מן הכלל".

"אין לנו שום עניין לשנות הסטטוס קוו בהר הבית", הוסיף ראש הממשלה, "אנו קוראים להרגעת הרוחות ואנו נפעל בתקיפות נגד קיצונים שפועלים באלימות בהר הבית. באשר לתוקפנות בזירות השונות - אנו נכה באויבנו, הם ישלמו מחיר".