גנץ: "נשים ישרתו בכל מקום שיתאפשר מבחינה מבצעית"

שר הביטחון ביקר באוגדת איו"ש, והתייחס לתוכנית לשילובן של נשים לוחמות ביחידת 669 ובמחלקת הניוד של חטיבת החי"ר. על ההפסד של הקואליציה בהצבעה על תקנות יו"ש אמר גנץ: "העברת התקנות היא הכרחית בכדי למנוע מיהודה ושומרון להפוך למערב פרוע"

זמן צפייה: 01:10

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שלישי) באוגדת איו"ש, והתייחס להרחבת שירות הנשים ביחידות קרביות. "שילוב של יותר נשים במגוון תפקידים בצה"ל תורם קודם כל להגשמת המטרה העליונה של ניצחון במלחמה, והגנה על אזרחי ישראל", אמר גנץ, "לכן, נשים ישרתו בכל מקום שיתאפשר מבחינה מבצעית ומקצועית, ולצד זאת נמשיך להקפיד על מתן כבוד לאמונה של כל משרת ומשרתת".

שר הביטחון בני גנץ באוגדת איו''ש
שר הביטחון בני גנץ באוגדת איו''ש | צילום: אלעד מלכה

גנץ סייר במרחב התפרד הדרומי ובאתר ההרודיון, וקיים הערכת מצב בחטמ"ר עציון יחד עם ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, ראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט וסגן ראש השב"כ.

שר הביטחון בני גנץ באוגדת איו''ש
שר הביטחון בני גנץ באוגדת איו''ש | צילום: אלעד מלכה

"אנחנו ממשיכים במהלכים המבצעיים שמטרתם לשמור על הביטחון והיציבות ובהם פריסת הכוחות בתפר", אמר גנץ, "הרחבת הכיסוי המודיעיני והמאמצים בהתקפה ובהגנה. נמשיך לפעול באופן נרחב בכדי למנוע מהטרור להרים את ראשו".

"לצערי, אתמול נפל החוק שאמור להאריך את ההסדרים הנוגעים להתיישבות ביהודה ושומרון", הוסיף שר הביטחון, "העברת התקנות היא הכרחית בכדי למנוע מיהודה ושומרון להפוך למערב פרוע, ואני קורא לכלל הגורמים לפעול באופן אחראי ולאפשר את החקיקה".

לוחמות בצה''ל
לוחמות בצה''ל | צילום: דובר צה''ל

כזכור, מוקדם יותר היום חשף צה"ל את התוכנית לשילובן של נשים לוחמות ביחידת החילוץ 669 של חיל האוויר ובמחלקת הניוד של חטיבת החי"ר, ובצוות הצה"לי מעריכים כי קיימת היתכנות של כמה עשרות לוחמות נשים שיעמדו בסף הפיזיולוגי במחלקת הניוד בחטיבת חיר מתמרנת.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אימץ את המלצות הוועדה, בהן התנסות בפיילוט לוחמות נשים ביחידת 669, ופתיחת תפקידים ביחידת ההנדסה המיוחד יהלום. בנוסף החליט צה"ל לפתוח תפקידים נוספים לנשים, בהם שני תפקידי לחימה בחיל תותחנים, גששים, מדריכה בנהיגה מבצעית, מפעילות רחפנים באיו"ש, ועוד.