גנץ אחרי התקיפה בסוריה: "לא נאפשר הצטיידות באמל"ח"

ברקע הדיווחים על פעילות צה"ל בחומס, שר הביטחון הגיע לחנוכת מפעל רפאל בשלומי ואמר כי הקמתו היא "מסר ברור לאויבינו"; הרמטכ"ל: "צה"ל מאיץ את התוכניות המבצעיות להתמודדות עם איראן"

גנץ ברפאל
גנץ ברפאל | צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

ברקע הדיווחים על תקיפת צה''ל בסוריה במהלך הלילה, שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום (שלישי) בטקס חנוכת מפעל רפאל במועצה מקומית שלומי. "לפני 15 שנה, בער המקום הזה מרקטות של חיזבאללה ואוים על ידי ההתבססות האיראנית בסוריה. חיזוקו וביצורו בעוד מפעל, ובעוד מנוע צמיחה, הוא מסר ברור לאויבינו שהנחישות שלנו אינה ניתנת לערעור", אמר שר הביטחון.

כמו כן הוסיף גנץ כי "לא נאפשר הצטיידות באמל"ח שיפגע בעליונות הישראלית באזור על ידי חיזבאללה ושלוחי איראן הנוספים במרחב. אנו פועלים כל העת כדי למנוע מלחמה – עושים מבצעים, מעבירים מסרים, מונעים התעצמות. אך אם וכשתהיה לחימה כאן בחזית, נהיה ערוכים בעורף ונהיה ערוכים גם לביצוע פעולות מבצעיות שלא ראינו בעבר, באמצעים שלא היו בידינו בעבר, שיפגעו בליבת הטרור ויכולותיו".

גנץ ברפאל
גנץ ברפאל | צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחו

מנכ''ל רפאל, אלוף (במיל') יואב הר-אבן, אמר כי הקמת המפעל במועצה היא "לא רק עסקים זו גם ציונות".

בתוך כך, אמר היום הרמטכ"ל אביבי כוכבי בועדת חוץ וביטחון כי "צה"ל מאיץ את התוכניות המבצעיות והמוכנות להתמודדות עם איראן ועם איום הגרעין הצבאי. בשנה האחרונה המשכנו לפעול מול אויבינו במבצעים ובפעולות חשאיות בכל רחבי המזרח התיכון. צהל ימשיך לפעול להסיר את האיומים ויגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות".