גנץ הודיע: אגיש הצעה לוועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות

לאחר סירובו של נתניהו בממשלה הקודמת, שר הביטחון מעוניין לקדם את ההצעה בימים הקרובים: "אין להסתפק בהליך הפלילי בפרשה הביטחונית החמורה בתולדות ישראל". הליכוד: "גנץ ברדיפה עיוורת"

שר הביטחון, בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

שר הביטחון בני גנץ, הודיע הערב (שבת) כי יביא לאישור הממשלה הצעת החלטה להקים ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. נץ ניסה לקדם בעבר ועדה משרדית בנושא, אך ראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו, התנגד. כעת, כאשר נתניהו נמצא בשורות האופוזיציה, נראה כי בשלו התנאים להקמת ועדה ממלכתית שתהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים הוא אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לוויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר ואחרי שבכירי המל"ל לשעבר העידו שלא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל: מאמינים שהלחימה בעזה לא הסתיימה; הקבינט יתכנס מחר

משרד הבריאות: חשד ראשוני לזן ההודי בהתפרצות בביה"ס בבנימינה

עימותים בדיר אל-אסד: אזרח נפצע קשה, ניידות הוצתו • תיעוד

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בהמשך, מכחול לבן נמסר בתגובה: "נראה שבליכוד צריכים להתעדכן לגבי מה אמר גנץ בחודשים האחרונים. ראש הממשלה והליכוד מנעו את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאורך השנה האחרונה, וכעת הגיע הזמן להביא את הנושא לבדיקה מעמיקה, כדי שלעולם לא תתרחש פגיעה בביטחון ישראל".

בנוסף, גנץ התייחס לסוגיה ואמר: "אני מצפה שהפעם, כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

עובדת הימצאותו של נתניהו באופוזיציה אינה הסיבה היחידה להחלטה. בזמן האחרון חלו שני שינויים מרכזיים בפרשה, שהביאו לבחינה מחודשת של הדברים. ראשית, הוגשו כתבי אישום בפרשה נגד מספר אישים מרכזיים. שנית, ישנה אפשרות להקים ועדת חקירה ממלכתית שהעדויות בה מחייבות משפטית בניגוד לוועדה משרדית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה לאחר התקרית בהר דב
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה לאחר התקרית בהר דב | צילום: חדשות 13

כזכור, פרשת הצוללות, המכונה גם "תיק 3000", מתייחסת לחקירה פלילית שבמסגרתה נחקר חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות וספינות מחברת "טיסנקרופ" הגרמנית, בין השנים 2017-2009. בנובמבר 2020 החליט גנץ להקים ועדת בדיקה במשרדו שתיבחן את רכש הצוללות וכלי השיט. עם זאת, בעקבות חילוקי דעות עם היועמ"ש החליטו חברי הוועדה לפרוש.