גנץ ביו"ש: "גם 'ביום שאחרי' – דין הקסבה בשכם יהיה כדין ח'אן יונס"

בביקור שערך בחטמ"ר שומרון, השר גנץ התייחס להסלמת המצב הביטחוני בגזרת איו"ש, ואמר: "לא שוכחים שהמטרה שלנו היא הסרת איומי הטרור בכל הגבולות". בסיום הביקור אמר: "ההגנה הכי טובה - היא התקפה", והדגיש כי "בכל מקום שהטרור יהיה - צה"ל יפעל"

זמן צפייה: 05:38

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, ביקר היום (חמישי) בחטמ"ר שומרון בצל ההסלמה במצב הביטחוני באזור, ואמר: "אנחנו מתמקדים בהסרת האיום של חמאס, אבל לא שוכחים שהמטרה שלנו היא הסרת איומי הטרור בכל הגבולות, וחיים בטוחים לתושבי ישראל בדרום, בצפון, באיו"ש - ובכל מקום".

בסיום הביקור, אמר גנץ: "הגנת היישובים היא נושא מרכזי. ישנה הרחבה מאסיבית של כוחות צה"ל הנמצאים במשימות ההגנה בגבולות ובמעטפת היישובים. ההגנה הכי טובה - היא התקפה", והוסיף: "זה מה שאנחנו עושים בכל הגזרות ונמשיך לעשות. זו חלק מתפיסת המלחמה, וזה יהיה חלק בלתי נפרד גם 'ביום שאחרי' וגם בשנים שאחרי - דין הקסבה בשכם, יהיה כדין ח'אן יונס. בכל מקום שהטרור יהיה - צה"ל יפעל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401041609' autoplay='0' credit='' desc='השר גנץ בביקור ביו"ש' poster='' kid='1_z117fbou' duration='32']

כמו כן, גנץ שרטט את עיקרי "התהליך שאחרי" המלחמה, ובהצהרתו אמר: "במלחמה הזו, אין 'יום שאחרי', יש תהליך ארוך, קשה והכרחי, בעוצמות משתנות. ימים, וחודשים ושנים. אנחנו לא נסיים את המלחמה ב'שקט יענה בשקט'". גנץ הוסיף כי חלק מהתהליך יהיה "הסרת האיום של חמאס, וחיזוק הקשר עם מדינות ערב המתונות - לבניית מציאות אזורית אחרת והתנעת תהליכי נורמליזציה".

חרבות ברזל השר בני גנץ בביקור ביהודה ושומרון
השר בני גנץ בביקור ביהודה ושומרון

בנוסף, אמר השר על המציאות שתתגבש אחרי המלחמה כי תהיה "שליטה ביטחונית מלאה על המרחב, כולל תפיסת שטח שתאפשר את המשך המאמץ המבצעי. נאתר גורמים מקומיים שיטפלו בביוב, ברפואה ובנושאים האזרחיים, בתמיכת מנהלת שתורכב ברובה ממדינות ערביות מתונות, שחלקן כבר הביעו נכונות להצטרף למאמץ זה".

בביקור, השר גנץ קיבל סקירה מבצעית על גזרת יהודה ושומרון, והגיע לנחם את משפחותיהם של לוחמי צה"ל שנפלו במלחמה: סרן אור יוסף רן ז"ל שנפל בהיתקלות מול מחבלים בכפר עזה ב-7 באוקטובר, ורס"ל (במיל') עמיחי ישראל אוסטר ז"ל שנפל בקרבות ברצועת עזה.