נקבע מותו של לידור לוי, בן 34 שנפצע אנושות בפיגוע בגן יבנה

לוי, שנפצע בפיגוע בקניון "פרנדלי" בגן יבנה בתחילת השבוע, אושפז באיכילוב במצב אנוש. הרופאים נאבקו על חייו - אך היום נקבע מותו. ב-2009 הוא נפצע קשה בפעילות מבצעית בעזה - וניסה להתנדב למילואים ב-7 באוקטובר. הוא הותיר אישה בהיריון, תינוקת בת חצי שנה, הורים ושנים אחים: "היה אבא, בן זוג, אח ובן למופת"

זמן צפייה: 00:27

בבית החולים איכילוב הודיעו היום (חמישי) כי נקבע מותו של לידור לוי, בן ה-34 שנפצע אנושות בפיגוע בגן יבנה ביום ראשון. הוא הותיר אחריו אישה בהיריון ותינוקת בת חצי שנה.

משפחתו ספדה לו: "לידור היה אבא, בן זוג, אח ובן למופת. אדם מלא אהבה, אצילות ומסירות נפש. עוגן למשפחתו ומודל לחיקוי לסביבתו. תכלית חייו הייתה לעזור לאנשים בצניעות ובענווה. לידור הותיר בליבנו חלל עצום, נמשיך לחיות לפי הערכים שהנחיל לנו למען הנצחתו".

עוד מסרה המשפחה כי "לידור נפצע קשה בשנת 2009 בפעילות מבצעית בעזה, בעודו לוחם בחיל ההנדסה הקרבית. על אף שקיבל פטור ממילואים - ניסה לשוב ולהתגייס במלחמה הנוכחית. לידור נרצח בפיגוע טרור, כל פיגוע כזה מותיר חורבן ומשפחה הרוסה, אנא אל תשכחו את משפחות נפגעי פעולות האיבה".

לידור לוי, נרצח בפיגוע בגן יבנה
לידור לוי | צילום: באדיבות המשפחה
זירת הפיגוע בגן יבנה
זירת הפיגוע בגן יבנה | צילום: לירן מולדובן, פלאש 90
הסכין שהשתמש בה המחבל פיגוע גן יבנה
הסכין שהשתמש בה המחבל

בפיגוע שאירע ביום ראשון בערב, נדקרו שלושה צעירים סמוך לקניון "פרנדלי" בגן יבנה. הם פונו במצב קשה ובינוני לביה"ח אסותא באשדוד. המחבל, מואמן פאיז מחמוד חליל, בן 19 מהכפר דורא שבדרום הר חברון, נוטרל ע"י פקח של צוות השיטור העירוני ושוטר ששמעו את הזעקות לעזרה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404012003' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד ממצלמת הגוף שניטרל את המחבל' poster='' kid='1_jhw7n586' duration='32']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2401040629' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד: נטרול המחבל' poster='' kid='1_rs2jr9al' duration='35']

מחקירת הפיגוע עלה כי המחבל עבד בחנות בקניון. הוא היה בעל היתר עבודה למישור אדומים שפג תוקף ב-14 באוגוסט 2023, ואינו בעל היתר עבודה בישראל בתוקף. מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, אמר בזירה כי המחבל נכנס לישראל דרך פרצה בגדר באזור חברון. בלילה שאחרי הפיגוע, כוחות הביטחון פשטו על ביתו של המחבל. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב תחקרו חשודים וביצעו סריקות במרחב. בנוסף, המשטרה עצרה שני תושבי הנגב בחשד שהסיעו את המחבל.