גלנט: "מחבלים בכירים מאוד מסגירים עצמם, חמאס מתפרק מבפנים"

שר הביטחון קיים הערכת מצב באוגדה 98, במהלכה קיבל סקירה מתא"ל גולדפוס אודות המידע המודיעיני שאוספים הלוחמים ברצועה - וזה שמוסרים המחבלים שנתפסים בידי הכוחות. לדבריו, "בשבועות האחרונים מאות מחבלים שנפלו בשבי אמרו שהמחירים שהם משלמים כבדים - ושאינם יכולים לשאת עוד בעומס. אנחנו הולכים ומחסלים את כל מי שהיה מעורב בטבח, הזוטרים והבכירים"

זמן צפייה: 01:31

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב באוגדה 98, וקיבל סקירה ממפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס אודות המידע המודיעיני שאוספים הלוחמים ברצועת עזה - וזה שמוסרים המחבלים שנתפסים בידי הכוחות. גלנט אמר: "בשבוע-שבועיים האחרונים יש מאות מחבלים שנפלו בשבי. הם אומרים שחמאס מתמוטט מבפנים, שהמחירים שהם משלמים מאוד כבדים. המחבלים עצמם מעידים שהם לא יכולים לשאת יותר בעומס הזה".

הוא הוסיף: "אנחנו הולכים ומחסלים את כל מי שהיה מעורב באירועי 7 באוקטובר. את הזוטרים, את הבכירים ואת הבכירים מאוד - שהיו בשטח או שנתנו הוראות. אנחנו נמשיך בפעולה הזאת, עד שנגיע למלוא התוצאות על כל המחבלים בכל רחבי רצועת עזה". במהלך ביקורו באוגדה, שר הביטחון שוחח עם לוחמי יחידת "רוכב שמיים" והודה להם על עבודתם "שמביאה מודיעין מאוד מדויק אל הכוחות".

גלנט עם לוחמי יחידת רוכב שמיים חרבות ברזל שר הביטחון
גלנט בהערכת מצב באוגדה 98 | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ביום שישי ביקר גלנט בפיקוד הצפון, ברקע המתיחות הגוברת בגזרה ובצל אזעקות בלתי פוסקות ביישובי האזור. הוא אמר: "נגביר את קצב התקיפות ונרחיב את המערכה. אנחנו הופכים מהודפים לרודפים אחרי חיזבאללה, אנחנו מגיעים לכל מקום שארגון הטרור נמצא בו. זה נכון לביירות, בעלבכ, צור, צידון, נבטיה - ולכל רוחב הגזרה. זה נכון גם למקומות הרבה יותר מרוחקים כמו דמשק ועוד - בכל מקום שבו אנחנו צריכים לפעול, אנחנו נפעל".

בדבריו התייחס גם לביקורו בארצות הברית בשבוע שעבר, והוסיף: "אמרתי השבוע בוושינגטון למזכיר ההגנה אוסטין שנגביר את התקיפות. ככה אמרתי גם לשליח המיוחד עמוס הוכשטיין ולאחרים, וכך הנחתי היום את צה"ל בפיקוד הצפון".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בשיפא
הרמטכ"ל בשיפא | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר ביום שישי בביה"ח שיפא, שבו עדיין פועלים כוחות צה"ל למעצר מחבלים, ואמר כי המבצע של צה"ל במתחם "השיג את המטרה - כמות גדולה של מחבלים עצורים ובכירים הרוגים". הוא הוסיף: "ההישגים גבוהים מאוד, והמסר חשוב מאוד - בית חולים הוא לא מקום בטוח. נמשיך במבצע הזה ביסודיות - עד שנודיע שסיימנו".

צה"ל פועל במתחם ביה"ח הגדול ברצועה בשבועיים האחרונים, בפעם השנייה מתחילת המלחמה. בין היתר, חוסלו בביה"ח בכירי חמאס ראא'ד ת'אבת ומחמוד חליל זקזוק. במהלך היתקלות נוספת ומרדף במבנה בית היולדות חוסלו גם המחבלים פאדי דויכ, שרצח ארבעה ישראלים בפיגוע באדורה שבהר חברון ב-2002, וזכריה נג'יב - שסייע לחטיפת נחשון וקסמן.