גלנט: "לא נהסס להפעיל עוצמה ולשחוק כל מטר של חיזבאללה"

שר הביטחון סייר לאורך גבול הצפון וקיים תצפית והערכת מצב במרחב הר דב, בנוסף לשיח מפקדים עם אלוף הפיקוד, מפקדי החטיבות והגדודים, והזהיר את נסראללה: "אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן"

זמן צפייה: 00:46

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום (שלישי) לאורך גבול הצפון יחד עם אלוף הפיקוד אורי גורדין, מפקדת אוגדה 91 תא"ל שי קלפר והקצונה הבכירה של הפיקוד, ואמר: "אני מזהיר את חיזבאללה, את נסראללה - לא לעשות טעות. עשיתם טעויות בעבר, שילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן".

"לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה", הוסיף גלנט, "אל תעשו טעויות, אנחנו לא רוצים במלחמה, אבל אנחנו מוכנים להגן על האזרחים שלנו, על החיילים שלנו ועל הריבונות שלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308081437' autoplay='0' credit='שחר יורמן' desc='גלנט בהר דב: "לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו"' poster='' kid='1_pncg0nfn' duration='70']

השר גלנט קיים תצפית והערכת מצב במרחב הר דב, עמד על ההתפתחויות האחרונות בגזרה, וקיבל מהמפקדים סקירה על מאמצי ההגנה הנעשים לאורך הגבול ועל התקדמות בניית המכשול שמתבצעת בימים אלה. בנוסף קיים גלנט שיח מפקדים עם אלוף הפיקוד, מפקדי החטיבות והגדודים, ומלשכתו נמסר כי הוא הדגיש בדבריו את החשיבות בהאצת בניית המכשול, וחיזק את הכוחות על פעילותם למול האתגרים הגוברים בגזרה.

השר גלנט בהר דב
השר גלנט בהר דב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
השר גלנט בהר דב עם אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין ומאו''ג 91 תא''ל שי קלפר
השר גלנט בהר דב עם אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין ומאו''ג 91 תא''ל שי קלפר

"הגעתי הבוקר לגבול הצפון", אמר גלנט, "על מנת לעקוב מקרוב אחרי ההתרחשויות שקורות כאן בעת האחרונה. נפגשתי כאן עם מפקדי צה"ל והלוחמים - יש לנו מפקדים מצוינים ולוחמים נחושים. אנחנו נדע להגן על אזרחי ישראל ועל מדינת ישראל בכל דרך. האויב צריך להבין שכאשר מדובר על ביטחון ישראל - כולנו מאוחדים".

השר גלנט בהר דב
השר גלנט בהר דב

במסגרת דיון שנערך אתמול בקבינט המדיני-ביטחוני עסקו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו במצב הביטחוני הרגיש מול ארגון חיזבאללה בגזרה הצפונית, ובכירים בצה"ל שנכחו בדיון הזהירו את השרים כי הערכת המשמעות של "עימות מוגבל מול חיזבאללה" היא מורכבת מאוד במציאות הרגישה הנוכחית. לפי הבכירים, גם יציאה למהלך העשוי להיתפס בישראל כ"נקודתי" - עלולה להתפתח לאירוע נרחב בהרבה.

עוד הזהירו בכירי צה"ל כי מלחמה בצפון צפויה לגרור אחריה התלקחויות בזירות נוספות. אזהרה זו שבה ועולה בדיונים ביטחונים בחודשים האחרונים. בנוסף, סקרו גורמי הביטחון בפני השרים את מצבה הרעוע של לבנון ואת ההשלכות הביטחוניות של מה שמוגדר על ידי גורם מדיני כ"היותה של לבנון מדינה מתפוררת ללא הנהגה".

במהלך הדיון, נאמר לחברי הקבינט כי יש להבדיל בין תכנונים ופעולות אמיתיות שמבצעים בחיזבאללה, לבין מה שמוגדר "פרובקציות על הגדר" בלבד, דוגמת האוהל שהציבו פעילי ארגון הטרור בהר דוב. הדיון הבא של הקבינט, אותו נתניהו לא מרבה לכנס, צפוי להתקיים בחודש הבא. עם זאת, יתכן שיוחלט להקדים את הדיון בהתאם למצב הביטחוני.