היועמ"שית נגד גלנט: אין לאסור כניסת פלסטינים לטקס המשותף

בהרב-מיארה פרסמה חוות דעת לפיה אין לאסור את כניסתן לישראל של משפחות פלסטיניות המשתתפות בטקס הזיכרון האלטרנטיבי של פורום משפחות שכולות. "לא הוצגה תשתית עובדתית מקצועית לשינוי הנסיבות מהשנים הקודמות"

זמן צפייה: 01:27

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פרסמה היום (שישי) חוות דעת הסותרת את החלטתו של שר הביטחון יואב גלנט וכתבה כי יש לאשר את כניסתן של משפחות הפלסטינים המשתתפות בטקס יום הזיכרון האלטרנטיבי של פורום משפחות שכולות. טענתה של בהרב-מיארה היא כי בית המשפט העליון כבר דן פעמיים בעבר בסוגיה והכריע בעניינה.

בהרב-מיארה כתבה כי "שאלת כניסתם של פלסטינים לישראל לצורך השתתפות בטקס זה כבר נדונה פעמיים על ידי בית המשפט העליון בשנים האחרונות, ונקבע שלא ניתן למנוע באופן גורף את כניסתם, אלא יש לאפשר זאת בכפוף לבדיקה פרטנית".

משתתפות בטקס הזיכרון האלטרנטיבי

"כדי לסטות מפסקי הדין", כתב היועמ"שית, "נדרשת תשתית עובדתית-ביטחונית ומקצועית, המצביעה על שינוי של ממש בנסיבות. תשתית כזו לא הוצגה". עוד היא הוסיפה כי עמדת מתאם פעולות הממשלה בשטחים הייתה שכן לאפשר להם להיכנס, כפי שמאושרים מקרים רבים נוספים בתקופה זו.

בשבוע שעבר סירב גלנט על כניסת המשפחות הפלסטיניות לישראל לצורך השתתפות בטקס - כפי שנהוג בכל שנה. בתגובה, ארגון "לוחמים לשלום" ופורום המשפחות השכולות שמארגנים את האירוע, עתרו לבג"ץ וכעת הגיעה תגובת המדינה לעתירה.