גלנט: כמחצית ממחבלי חמאס חוסלו או נפצעו

שר הביטחון אמר ללוחמי תותחנים בגבול רצועת עזה כי "רבע ממחבלי חמאס ברצועת עזה חוסלו, ורבע נפצעו בקרבות". הוא הוסיף: "הלחימה תימשך חודשים, אך שעון החול הולך ומתהפך נגדם"

זמן צפייה: 03:22

שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום (שני) עם לוחמי התותחנים שנמצאים בשירות מילואים בעוטף עזה, ומסייעים לכוחות הלוחמים בשטח הרצועה. שר הביטחון אמר ללוחמים: "אנו נלחם בכיסי התנגדות,עם עוד נקודה ועוד פשיטה, וזה ייקח חודשים, לא יום אחד. מצד שני, אין להם אספקה, אין להם תחמושת, אין להם תגבורות, קשה להם לטפל בעצמם, בפצועים, ודברים אחרים. חיסלנו כבר רבע מהמחבלים של חמאס לפחות ויש עוד מספר כזה של פצועים".

עוד הוסיף שר הביטחון: "שעון החול הולך ומתהפך נגדם, ואת זה צריך לדעת - זה קרב של נחישות לאומית והתמדה, ואנחנו צעד אחר צעד נביא לתוצאה. זה הדבר המרכזי ביותר והוא דורש מרכיב אחד - אחדות. יש שלוש מטרות היום למלחמה - אחת זה לחסל את החמאס. שתיים, להחזיר את החטופים. שלוש, לשמור על אחדות עם ישראל – זאת גם מטרה בתוך התהליך הזה".

רצועת עזה
גלנט ללוחמים בגבול עזה: כמחצית ממחבלי חמאס חוסלו או נפצעו | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"בשטח לא שואלים מי הגיע מפה ומי הגיע משם, ומה דעתו של זה ומה דעתו של ההוא - אנחנו נלחמים ביחד", סיכם גלנט, "את זה צריך להקרין כלפי מעלה ושכולם יתנהגו בדרך הזאת. כולם צריכים להבין שהמוסדות הנבחרים – הממשלה והכנסת – מייצגים את כל הציבור בישראל, והמערכה מובלת על ידי מי שרואה את טובת כלל הציבור. זה המפתח בשביל לתת כוח לכוחות. ולכן, מקסימום פעילות מאחדת ומאוחדת שתקרין כלפי מטה".