גלנט במג'דל שמס: "חיזבאללה אחראי - והם ישלמו את המחיר"

ביום שאחרי האסון הכבד ביישוב הדרוזי בצפון הגולן, בו נרצחו 12 ילדים ונערים מפגיעת רקטה של חיזבאללה, שר הביטחון ביקר במקום ואמר לתושבים: "שתדעו שכל המדינה איתכם וכל הצבא איתכם". הרמטכ"ל: "מעלים מאוד את המוכנות שלנו לשלב הבא ללחימה בצפון"

זמן צפייה: 00:41

ביום שאחרי האסון הכבד במג'דל שמס, שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר (ראשון) ביישוב הדרוזי שבצפון רמת הגולן , ואמר לתושבים: "כל מדינת ישראל איתכם בטרגדיה הנוראית, חיזבאללה אחראי לה והם ישלמו את המחיר".

גלנט הגיע למקום יחד עם ראש המועצה דולאן אבו סאלח ומפקד אוגדת הבשן תת אלוף יאיר פלאי, וסייר בזירת האירוע הקשה בו נרצחו 12 ילדים ונערים מפגיעת רקטה של חיזבאללה במגרש כדורגל. "אירוע קשה מאוד", אמר גלנט, "כל כך כואב על הילדים האלה".

"שתדעו שכל המדינה איתכם וכל הצבא איתכם", הוסיף שר הביטחון, "אחרי זה נדבר על כל היתר, אבל קודם כל אני רוצה שתדעו את זה. צה"ל, משרד הביטחון, מדינת ישראל – כולם איתכם. אני מבקש שתמסרו למשפחות בשמי ובשם כל מערכת הביטחון את ההזדהות שלנו באירוע הקשה מאוד הזה - טרגדיה נוראית. ילדים וילדות תמימים שפשוט כואב הלב".

גלנט בביקור במג'דל שמס
גלנט בביקור במג'דל שמס | צילום: אלעד מלכה
גלנט בביקור במג'דל שמס
גלנט בביקור במג'דל שמס | צילום: אלעד מלכה

אמש הגיע הרמטכ"ל הרצי הלוי לזירת האסון, ונפגש עם ראש העדה הדרוזית, השיח׳ מוואפק טריף ונציגי המועצה המקומית. "אנחנו יודעים בדיוק מאיפה שוגרה הרקטה היום", אמר הרמטכ"ל, "בחנו כאן על חומת מגרש הכדורגל, את שרידי הרקטה, אנחנו יודעים לומר, זו רקטת פאלק עם ראש קרב של חמישים ושלושה קילוגרם. זו רקטה של חיזבאללה. ומי שיורה רקטה כזו לתוך שטח בנוי רוצה להרוג אזרחים, רוצה להרוג ילדים".

הרמטכ״ל רא"ל הרצי הלוי נפגש הערב עם ראשי העדה הדרוזית במג'דל שמס
הרמטכ״ל הרצי הלוי עם ראשי העדה הדרוזית במג'דל שמס | צילום: דובר צה"ל

"אנחנו מחזקים מאוד את העדה הדרוזית, היא שותפה אמיצה שלנו, מלאה, בתוך שאר אזרחי ישראל, למלחמה על הבית, הבית של כולנו", הוסיף הרמטכ"ל, "אנחנו מחזקים מאוד את תושבי מג'דל שמס, ואנחנו מחבקים את המשפחות השכולות ומאחלים לכל הפצועים החלמה מהירה והחלמה מלאה. חשוב לי לומר לכם, תושבי הצפון, זו תקופה ארוכה כבר שאתם לא בבתים. אנחנו רואים את הקושי, ואנחנו נפעל בכל האמצעים להשיב אתכם הביתה בביטחון".

הילדים שנרצחו מפגיעת הרקטה במג'דל שמס
הילדים שנרצחו מפגיעת הרקטה במג'דל שמס

לסיום אמר רא"ל הלוי: "אנחנו מעלים מאוד את המוכנות שלנו לשלב הבא ללחימה בצפון, אנחנו במקביל נלחמים בעזה. אנחנו יודעים לתקוף גם רחוק מאוד ממדינת ישראל, יהיו יותר אתגרים, אנחנו נעלה את המוכנות. כשידרש נפעל חזק. החובה שלנו, היא להחזיר את התושבים לצפון בבטחון לבתים, בכל הצפון, גליל ורמת הגולן, חובה מלאה. זה יום קשה, אנחנו נפעל לימים טובים יותר".