גלנט אישר: זימונים לצו ראשון לחרדים יוצאו החל מיום ראשון

בתום דיון היערכות מערכת הביטחון לקראת גיוס בני המגזר החרדי, שר הביטחון את המלצת צה"ל להוצאת צווים ראשונים לבני המגזר החרדי החל מיום ראשון הקרוב, 21 ביולי. גלנט הנחה כי שליחת הצווים תעשה בצורה מדורגת, בחלוקה לשלוש פעימות

זמן צפייה: 01:24

בתום דיון היערכות מערכת הביטחון לקראת גיוס בני המגזר החרדי, שר הביטחון יואב גלנט אישר היום (חמישי) את המלצת צה"ל להוצאת צווים ראשונים לבני המגזר החרדי החל מיום ראשון הקרוב, 21 ביולי.

גלנט הנחה כי שליחת הצווים תעשה בצורה מדורגת, בחלוקה לשלוש פעימות, כאשר בסיום כל אחת מהן יתקיים תהליך למידה על מנת לטייב את הפעימות הבאות ולעמוד בעקרון המנחה "לגייס בהצלחה". בהתאם לכך, ביום ראשון צפויה לצאת פעימה ראשונה של כ-1,000 צווים ראשונים לבני 26-18, ופעימות נוספות צפויות במהלך השבועות הקרובים.

כמו כן, שר הביטחון קבע בדיון כי תכנית הזימון בשני מחזורי הגיוס הבאים תקבע בהתאם להיענות הציבור החרדי במחזור הגיוס הקרוב. בדיון השתתפו הרמטכ"ל הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, אלוף במיל' אליעזר שקדי, ראש אכ"א אלוף יניב עשור, והפצ"רית אלופה יפעת תומר ירושלמי.

שר הביטחון יואב גלנט בכנסת
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בצה"ל אומרים היום כי "המלחמה הוכיחה שצריך צה"ל גדול", ומוסיפים כי "היקף הנפגעים וצרכי בניין הכוח מחייבים הגדלת הכוח הסדיר, הקבע והמילואים". עוד אומרים בצה"ל כי גדוד חרדי יחסוך 10 גדודי מילואים בשנה. היעד של צה"ל הוא 4,800 חרדים מגויסים השנה, כלומר 3,000 נוספים בנוסף ל-1,800 שמתגייסים מדי שנה. קצין בכיר בצה"ל התחייב כי "לא יהיה מצב שבגלל גיוס החרדים נפגע בנשים".

כמחצית מהצווים שיוצאו ביום ראשון יישלחו לבני 21-18, כאשר כ-40% יישלחו לבני 23-22, ו-10% לבני 24 ומעלה. החרדים שיקבלו צו ראשון אמורים להתייצב תוך שבועיים. בצה"ל מעוניינים להקים פלוגה חרדית בדרום רמת הגולן, עם ישיבה חרדים בחיספין, וכן כוחות חרדים במחסום ג'למה שמצפון לג'נין, כוחות לאבטחת בסיסים, וכן דסק חרדים בדובר צה"ל.

פעילות הכוחות ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

מועצת חכמי התורה של ש"ס קראה אמש "לא להתייצב בלשכת הגיוס ולא להיענות לשום צו". את ההודעה פרסמו בעיתון "הדרך" של מפלגת ש"ס. בהודעה יצאו נגד פסיקת בג"ץ: "בעת הזו התעצמה המלחמה נגד ה' ונגד משיחו, כשיש גורמים, בהובלת בג"ץ והפקידות המשפטית, הפועלים לפגוע בעולם התורה", והוסיפו: "חזית אחידה תעמוד כנגד כל הגזירות והרדיפות".

חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס בירושלים
חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הלילה אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק הארכת שירות החיילים בסדיר, שבה נקבע כי למשך חמש שנים - במסגרת הוראת שעה - תעמוד תקופת השירות על בין 32 ל-36 חודשים בעקבות המלחמה. 56 תמכו, 44 התנגדו.