איטום בית המחבל וזירוז הליך מתן נשק לאזרחים: החלטות הקבינט

השרים קבעו כי בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים ייאטם מיידית לקראת מימוש הריסתו. עוד נקבע כי בישיבת הממשלה היום יידון החוק לשלילת תעודות זהות ממשפחות מחבלים תומכות טרור. בן גביר תקף את היועמ"שית: "הפלפולים המשפטיים פוגעים בהרתעה". הוא דרש עוד צעדים - ונדחה

זמן צפייה: 02:52

הקבינט מדיני ביטחוני החליט אמש (שבת) על סדרת פעולות פרטניות וכלליות בעקבות הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של שבעה בני אדם מחוץ לבית הכנסת "עטרת אברהם" בשכונת נווה יעקב בירושלים.

השרים קבעו כי בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים ייאטם מיידית לקראת מימוש הריסתו. כמו כן, יישללו זכויות בביטוח הלאומי והטבות נוספות למשפחות מחבלים תומכות טרור. עוד נקבע כי בישיבת הממשלה היום יידון החוק לשלילת תעודות זהות ממשפחות מחבלים תומכות טרור, והוחלט לזרז ולהרחיב מתן כלי נשק לאזרחים.

בתום ישיבת הקבינט נמסר עוד כי "בתגובה לפיגועים הנתעבים ולחגיגות השמחה שבו בעקבותיהם, ראש הממשלה נתניהו החליט על צעדים לחיזוק ההתיישבות שיובאו השבוע". בנוסף, יתוגברות כוחות משטרה וצבא, ויבוצעו מעצרים בהיקף נרחב ומבצעים ממוקדים לאיסוף נשק בלתי-חוקי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במסיבת העיתונאים
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במסיבת העיתונאים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך ישיבת הקבינט השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זעם על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בטענה שהיא מעכבת את האישור לאטימת בית המחבל. בן גביר אמר לה: "אתם מתחילים עם פלפולים משפטיים שפוגעים בהרתעה שלנו". בן גביר דרש צעדים נוספים, דוגמת עונשים קולקטיביים, שנפסלו על ידי מערכת הביטחון.

בתוך כך, וברקע ביקורו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, שינחת בישראל כבר מחר, גורמים מדיניים מעריכים כי לא יינקטו צעדים דוגמת בנייה ביו"ש לפני שבלינקן יעזוב את ישראל.

בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות הפיגועים
בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות הפיגועים

אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה טרם ישיבת הקבינט: "התגובה שלנו תהיה חזקה, מהירה ומדויקת. מי שינסה לפגוע בנו - אנחנו נפגע בו, ובכל מי שמסייע לו. כבר ביצענו מעצרים נרחבים של תומכי טרור, סייענים ומסיתים".

"אנחנו פורסים כוחות, אנחנו מתגברים כוחות ואנחנו עושים זאת בזירות שונות. נאטום ונהרוס בתי מחבלים בהליך מזורז, כדי לגבות מחיר נוסף מאלה שתמכו בטרור. התהליך הזה כבר החל אתמול והוא נמצא בעיצומו. אני אביא הערב בפני הקבינט צעדים נוספים למאבק בטרור. זה כולל זירוז והרחבה באופן משמעותי של רישוי נשק לאזרחים מורשים. כפי שראינו פעם אחר פעם, כולל הבוקר, הדבר הזה מציל חיים", הוסיף רה"מ.